Genel Bilgi
Kod | MG57725 |
Ad | Pozitif Yönetim ve Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AZMİ YALÇIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, öğrencilere, mutluluk ve iyi oluşu artırarak kişinin güçlü yanlarının ve pozitif toplumsal sistemlerin optimal iyi oluşa katkı sağlamadaki rollerini inceleyen pozitif psikoloji kuramlarının aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste pozitif psikolojik kuramlar ve araştırmalar kullanarak iyi olma ve mutluluk üzerine yapılan çalışmalar incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Otantik Mutluluk, M.Seligman, Akış M.Csikszentmihalyi
Notlar
Öğrenilmiş İyimserlik M.Seligman
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pozitif psikolojinin, psikolojik, biyolojik ve fiziksel unsurlarının birbiri ile etkileşimini ve bu etkileşimin sağlık ve iyi oluş açısından sonuçlarını değerlendirebilmektedir. |
ÖÇ02 | Pozitif psikoloji ile ilgili farklı kuramları tanır ve tartışırlar. |
ÖÇ03 | Pozitif psikolojideki farklı kavramları (örn., bilgece farkındalık, otantiklik) tanırlar. |
ÖÇ04 | İyilik hali, mutluluk ve olumlu duygularla ilgili farklı kuram ve ölçüm yöntemleriyle ilgili tartışabilirler. |
ÖÇ05 | Pozitif psikoloji ile ilgili bilgilerini kendi hayatlarına ve çocuklar, yaşlılar gibi özel gruplara uygulayabilirler |
ÖÇ06 | Pozitif psikolojiyle ilgili kavramların iş hayatı ve çok kültürlü topluluklara uyarlanmasına yönelik farklı ve eleştirel bir bakış açısı kazanırlar |
ÖÇ07 | Pozitif psikoloji alanında yürütülecek çalışmalarda kullanılabilecek, deneysel desenlerin de dahil olduğu, farklı araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik beceri geliştirirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki güncel kavram ve modelleri tanımlama. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kavram ve modelleri kullanarak güncel yönetim sorunlarını analiz etme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki güncel araştırmaların sonuçlarını yorumlama. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | .İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının tespit ve çözümü için uygun yöntemleri belirleme. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Örgüt analizi için kullanılan modelleri etkili bir şekilde kullanma. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yönetim alanında proje geliştirerek hayata geçirebilme. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim alanında öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapılan tüm çalışmalarda bilimsel araştırma etiğine bağlı kalma. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikoloji bilimine giriş | İlgili kaynakların okunması 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sosyal Psikoloji bilimi 1 | İlgili kaynakların okunması 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sosyal Psikoloji bilimi 2 | İlgili kaynakların okunması 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sosyal benlik kavramının gelişimi | İlgili kaynakların okunması 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İkna kavramı ve süreci | İlgili kaynakların okunması 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Pozitif kişilik özellikleri | İlgili kaynakların okunması 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Güçlü karakter özellikleri | İlgili kaynakların okunması 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İyimserlik kavramı ve iyimserliğin gelişimi | İlgili kaynakların okunması 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Umut ve akış kavramları | İlgili kaynakların okunması 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Umut ve akış kavramlarının gelişim süreçleri | İlgili kaynakların okunması 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Duygusal zeka kavramı ve gelişimi | İlgili kaynakların okunması 12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dayanıklılık kavramı ve süreci | İlgili kaynakların okunması 13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İş dünyasında mutluluk ve başarı süreçleri | İlgili kaynakların okunması 14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynakların okunması 15 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Sınava hazırlık 1 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Sınava hazırlık 2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |