MG3822 Bütünleşik Pazarlama İletişimi

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3822
Ad Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bütünleşik Pazarlama İletişiminin unsurları, önemi, işleyişi, uygulamaları ve teorik gelişimi hakkındaki detaylı bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders, bütünleşik pazarlama iletişimi unsurları ve stratejilerine ilişkin konuları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications, Global Edition + MyLab Marketing with Pearson eText (2017) Kenneth E. Clow

Notlar

Üniversite kütüphane veritabanı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kısa bir sözlü sunum yapar.
ÖÇ02 Bir şirketi ve pazarlama iletişimi faaliyetlerini hızlı bir şekilde anlar.
ÖÇ03 Pazarlamacılar için mevcut olan bir dizi medya ve yöntemi tanımlar.
ÖÇ04 Pazarlama iletişimiyle ilgili bir bakış açısını açıkça tartışır.
ÖÇ05 Pazarlama İletişimi teorileri ve kavramları hakkında kapsamlı bir anlayış sergiler.
ÖÇ06 Yaratıcılık için bir Pazarlama İletişimi Özeti hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş ve teorik altyapı Genel giriş, makale ve konuların paylaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Tartışma
2 Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Pazarlama Sürecindeki Rolü İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
3 Reklam ve tutundurma organizasyonu İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
4 Tüketici davranışları Açısından Değerlendirilmesi İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
5 İletişim Süreci İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
6 Kaynak, Mesaj ve Kanal Faktörleri İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
7 Hedeflerin Belirlenmesi ve Bütçe İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
8 Arasınav Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Yaratıcı Planlama ve Geliştirme Stratejisi İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
10 Yaratıcı Uygulama ve Değerlendirme Stratejisi İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
11 Medya Planlama ve Stratejisi İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
12 Doğrudan Pazarlama İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
13 Internet ve Interaktif Medya İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
14 Uluslar arası bütünleşik pazarlama iletişimi İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
15 Bütünleşik pazarlama iletişminin etik ve sosyal tarafı İlgili bölümlerin ders ile ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
16 Final sınavı Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Final sınavı Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.05.2024 12:20