Genel Bilgi
Kod | MG3820 |
Ad | Pazarlama ve İnovasyon Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Pazarlama ve İnovasyon teorisine hakim bir bakış yaratmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; inovasyon kavramı, türleri işlevleri, ürün ve hizmetler açısından farklılıkları, Pazarlamadaki yeri ve önemi, pazarlama inovasyonları ve yöntemi, inovasyonların pazarlanması ve yönetimi konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders notları dersin hocası tarafından sağlanmaktadır.
Notlar
Güncel ve temel akademik makaleler, en iyi uygulama örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama ve inovasyon arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ02 | Başarılı pazarlama stratejilerinin özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Pazarlama ve inovasyon ilişkisine dair yazını takip eder. |
ÖÇ04 | Farklı kaynaklardan edindiği güncel ve teorik bilgiyi sentezler. |
ÖÇ05 | Yeni ürün ve hizmet geliştirme sürecini açıklar. |
ÖÇ06 | İnovasyon kabul teorilerini açıklar. |
ÖÇ07 | Yeniliklere yönelik tüketici davranışları teorilerini açıklar. |
ÖÇ08 | İnovasyon başarısını ölçmede kullanılan metrikleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | genel giriş, makale ve örnek olayların paylaştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Inovasyon | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | yeni ürün geliştirme | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | yeni hizmet geliştirme | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | seçme teoriler | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tasarım süreci | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ürün konumlandırma | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Strateji ve Süreçler | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Başarısızlık, Sebepleri ve Önleyici Faktörler | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Pazar tanımlanması, fikir genelleştirme ve kabul görmüş yöntemler | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | yeni ürünler için ön Pazar tahminleri | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | piyasaya sürme ve satış stratejileri | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sunumlara hazırlık | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | sunumlar | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |