MG3813 Güncel Pazarlama Yaklaşımları

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3813
Ad Güncel Pazarlama Yaklaşımları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HİLAL İNAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı pazarlamadaki yeni yaklaşımları incelemek ve dolayısıyla öğrencilerin güncel pazarlama konularını takip etmeleri ve bu konularda detaylı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders güncel pazarlama konularını ve bu konulara ilişkin yaklaşımları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Güncel Makaleler

Notlar

Konular ile ilgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi alan öğrenciler pazarlamaya ilişkin güncel konuları tartışır.
ÖÇ02 Yeni pazarlama yaklaşımlarını inceler.
ÖÇ03 Yeni pazarlama konuları hakkındaki makaleleri araştırır.
ÖÇ04 Pazarlama alanındaki güncel alan yazını takip eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Genel giriş ve konu paylaşımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Post Modern Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
3 Yeşil Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
4 Sürdürülebilir Pazarlama Yönetimi makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
5 Veri Tabanlı Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
6 E-Ticaret makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
7 İnternette Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mobil Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
10 İçsel Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
11 Niş Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
12 Deneyimsel Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
13 Ağızdan ağıza pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
14 Değer Pazarlaması makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
15 İzinli Pazarlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 04:46