MG3812 Perakendecilik Kuramı ve Uygulamaları

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3812
Ad Perakendecilik Kuramı ve Uygulamaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste perakendecilikle ilgili kuram, kavram, strateji ve uygulamaların yanı sıra perakendecilik sektörünün gelişimi ve sektörle ilgili çeşitli projeksiyonlar üzerinde tartışmak amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu ders modern perakendeciliğin kuramlarını ve perakende işletmelerde pazarlama yönetimi sürecine ilişkin konuları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Modern perakende ve uluslararası perakendecilikle ilgili pazarlama yazınındaki temel makaleler ve vaka çalışmaları.

Notlar

Uluslararası Perakendecilik ve Tedarik Zinciri Yönetimi, Fatma Demirci Orel, Gülsün Nakıboğlu, Detay Yayıncılık, Ankara, Ekim 2016. (237 sayfa)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Perakendecilikle ilgili kuramları açıklar.
ÖÇ02 Perakende işletme türlerini ve özelliklerini kıyaslayarak açıklar.
ÖÇ03 Dağıtım kanalları içinde perakendeciliğin yerini ve kanal yönetimini tartışır.
ÖÇ04 Perakende pazarlama stratejilerini sınıflandırır ve izah eder.
ÖÇ05 Perakende yönetiminde akılcı karar verme, analiz ve analiz sonuçlarını değerlendirir.
ÖÇ06 Ürün yönetimi ve tedarik zinciri stratejilerinin entegrasyonunu açıklar.
ÖÇ07 Küresel perakende pazarlama stratejilerini belirler.
ÖÇ08 Dijital perakendeclik ve yapay zeka uygulamalarını perakendeciliğin ilkeleri ile ilişkilendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Perakendecilk Kuram ve Kavramları İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Perakendeciliği Etkileyen Makro Çevre Faktörleri İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
3 Stratejik Perakendecilik ve Perakendecilik Yönetim Stratejisi İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Elektronik Perakendecilik İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Perakendeci İşletmelerde Tüketici Davranışları İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Perakendeci İşletmelerde Organizasyon Ve İnsan Kaynakları İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Perakendecilik ve Teknoloji İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Perakendeci İşletmelerde Ürün Yönetimi, Kategori Planlaması Ve Satın Alma İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
10 Perakendeci İşletmelerde Satın Alma Süreci İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
11 Perakendeci İşletmelerde Tedarik Zinciri Ve Lojistik Yönetimi İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Perakendeci Mağazalarda Fiyatlandırma İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Perakende Pazarlama İletişimi İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay
14 Perakendeci İşletmelerde Fiziksel Planlama, Atmosfer Ve Görsel Sunuş İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Uluslararası Perakende Pazarlaması İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 04:46