MG3804 Reklam

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3804
Ad Reklam
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERAP ÇABUK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı reklam teorisine hakim bir bakış yaratmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders reklamın pazarlama yazınındaki yeri ve önemi, tarihçesi, türleri, reklam kampanyaları, reklamverenler ve reklam ajansları, reklam üretim süreci, reklam etkinliğinin ölçülmesi ,reklamda etik konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Nedir Bu Reklam? Muazzez Babacan

Notlar

Ders notları dersin hocası tarafından sağlanmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Reklam Teorisini tarihsel olarak açıklar.
ÖÇ02 Yerli ve yabancı reklam yazınını takip eder.
ÖÇ03 Reklamcılık hakkındaki terimleri tanımlar.
ÖÇ04 Reklam performansını ölçmeyi açıklar.
ÖÇ05 Medya planlaması yapabilir.
ÖÇ06 Mecra seçimini açıklayabilir.
ÖÇ07 Reklam araçlarını açıklayabilir.
ÖÇ08 Reklam ajansı ve reklam veren ilişkilerinin önemini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Reklam Giriş genel giriş, makale ve örnek olayların paylaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
2 Reklam kavramı Pazarlama karmasındaki ve iletişimdeki yeri makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
3 Dünyada ve Türkiyede reklamın tarihçesi makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
4 Reklam işlevi makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
5 Reklam türleri makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
6 Reklam verenler makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
7 Reklam ajansları makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
8 Ara Sınav ara sınav Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Reklam kampanyaları makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
10 Reklam üretim süreci makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
11 Reklam ortam ve araçları makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
12 Reklam ortam ve araçları (Devam) makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Medya planlaması makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
14 Reklam etkinliği makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
15 Reklam etiği makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 04:46