Genel Bilgi
Kod | MG3803 |
Ad | Hizmet Pazarlaması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HİLAL İNAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin hizmet pazarlaması ve hizmetlere ilişkin izlenecek çeşitli stratejiler konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, hizmet kavramı ve temel özellikleri, hizmetin konumlandırılması, hizmetlerde ürün, fiyati dağıtım ve tutundurma stratejileri, hizmet kalitesi, intennette hizmet pazarlaması, uluslar arası hizmet pazarlaması, konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Services Marketing, Christopher Lovelock
Notlar
Güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hizmet kavramının tanımını ve temel özelliklerini kavrar. |
ÖÇ02 | Yeni hizmet geliştirme sürecinin aşamalarını ve önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Hizmetlerin fiyatlandırılmasında kullanılabilecek çeşitli fiyatlama stratejileri açıklar. |
ÖÇ04 | Hizmetlere ilişkin tutundurma faaliyetlerinde izlenecek stratejileri açıklar. |
ÖÇ05 | Hizmetlerin tüketiciye ulaştırılmasında kullanılabilecek dağıtım kanalı alternatifleri açıklar |
ÖÇ06 | Hizmetler için talep ve kapasite yönetiminde kullanılabilecek stratejileri belirler. |
ÖÇ07 | Hizmet kalitesinin boyutlarını belirler ve geliştirilmesini sağlamak üzere öneriler sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hizmet Pazarlamasına Giriş | genel giriş, makale ve örnek olayların paylaştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Hizmet kavramı | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Hizmetlerin Temel Özellikleri | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Hizmetin Konumlandırılması | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Hizmet Ürününün Oluşturulması | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Öz ve Destekleyici Hizmetlerin Anlaşılması | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Hizmetlerde Fiyatlama | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hizmetlerde Tutundurma | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Hizmetlerde Dağıtım | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Talep ve Kapasite Yönetiminin Önemi | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Talep ve Kapasite Yönetimi | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Hizmet Kalitesi | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | İnternetin Hizmet Pazarlamasındaki Rolü | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | İnternet ve Hizmet Pazarlaması | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |