Genel Bilgi
Kod | MGU1801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP ÇABUK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HİLAL İNAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. DENİZ ZEREN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tez konusu nasıl belirlenir, Tez içeriği nasıl planlanır, Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir, Daha önce yazılmış olan tezlerin incelenmesi, Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular, SBE'nin hazırladığı tez yazım kılavuzunu inceleme, İçindekiler bölümünün hazırlanışı, Dipnotlar ve kaynakçanın önemi ve hazırlanışı, Tez izleme raporu yazma, Tez üzerinde değerlendirmeler konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Seçilen konuya ilişkin kaynaklar kullanılacaktır.
Notlar
Araştırma Yöntemleri N.Karasar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir konuyla ilgili literatür araştırması yapar. |
ÖÇ02 | Konuyu tanımlayarak içeriğini belirler. |
ÖÇ03 | Araştırma takvimini hazırlar. |
ÖÇ04 | Bir konunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır. |
ÖÇ05 | Konunun nedenlerini yorumlar. |
ÖÇ06 | Konunun nedenleriyle sonuçlarını ilişkilendirir. |
ÖÇ07 | Bir araştırmanın sonuçlarını analiz eder. |
ÖÇ08 | Sonuçları sınıflandırır ve sonuçları tartışır. |
ÖÇ09 | Çalışmayı tez formatında sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu nasıl belirlenir | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Tez içeriği nasıl planlanır Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | APA stili incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | APA stili uygulama örnekleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | İçindekiler bölümünün hazırlanışı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma sorusu analizi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Araştırma sorusu üzerine nedensellik tartışmaları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Varılan sonuçların belirlenerek netleştirilmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sonuçların değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Tez üzerinde düzeltmeler | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Son okuma | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sonuçların düzenlenmesi ve raporlama | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 22 | 308 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 300 | 300 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 608 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,32 | ||
AKTS | 24 AKTS |