Genel Bilgi
Kod | MG7706 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET TURAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüzde kullanılan temel girişimcilik tanımlarını ortaya koyarak girişimciliğin ne anlama geldiğini belirlemek ve girişimciler için fırsatları ortaya koyabilmek
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında küçük işletmelerin doğası, başarı ve başarısızlık, başarılı girişimcilik, bir iş planı geliştirmek, franchising, sermaye kaynakları, yer seçiminin belirlenmesi, örgütsel biçimin seçilmesi, planlama ve organizasyon, yönlendirme, performansın izlenmesi, pazarın anlaşılması, fiyatlama, reklam ve satış, küçük işletmelere devlet desteği konuları ele alınacaktır. Türkiyeden bazı aile işletmeleri örnekleri incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures (What's New in Management) by Bruce Barringer (Author), R Ireland (Author) adlı ders kitabının tercüme edilmiş bölümleri ders notu olarak kullanılmakta ve öğrenciye sağlanmaktadır
Notlar
Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures (What's New in Management) by Bruce Barringer (Author), R Ireland (Author) adlı ders kitabının tercüme edilmiş bölümleri ders notu olarak kullanılmakta ve öğrenciye sağlanmaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İyi bir girişimci profilinin ve girişimcinin işletmeler için oynadığı rolü anlar |
ÖÇ02 | Kobilerin Türkiye ekonomisindeki önemli rolünün kavrar ve analiz eder |
ÖÇ03 | Girişimcilik ve KOBİ yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir, değerlendirebilir |
ÖÇ04 | özgün yenilikçi girişimcilik fikirleri geliştirir |
ÖÇ05 | Geliştirdiği özgün iş fikrini İş planına dönüştür |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1.Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2.İşletme yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırma. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşma ve yorumlama. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. İşletme yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5.İşletme yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlama. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 6.Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 7.İşletme süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 8.Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9.Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 10.Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alma. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11.Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12.Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 13.İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 14.Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilme. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 15.Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 16.İşletme bilim dalında ve işletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 17.İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 18.Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerme. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimciliğin tanımı | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İş fırsatlarının tanımlanması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Pazar taraması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunmas | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Müşteri tercihlerinin belirlenmesi | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Pazara yönelik ürün ve hizmetlerin tasarlanması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ürün ve hizmetlerin korunması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ürün ve hizmetlerin dağıtımı | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Başlangıç takımının oluşumu | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yeni girişim için finansal ihtiyaçların belirlenmesi | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İş planının hazırlanması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İşin başlangıcı için para kaynaklarının elde edilmesi | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İşin büyümesinin planlanması ve örgütlenmesi | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Müşteriye ulaşılması ve finansal planlama | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğrenci sunumları | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Öğrenci sunumları 2 | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |