Genel Bilgi
Kod | MG5703 |
Ad | Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BERNA BULĞURCU |
Dersin Amacı / Hedefi
Yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe ve finans gibi alanlara ait işletme problemlerinde karar vericiye yardımcı olan çok kriterli karar verme tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
AHP, TOPSIS, VIKOR,MOORA ve PROMETHEE gibi tekniklere ait problemler ve teknoloji işletmeleri üzerine uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Goodwin P., Wright G. (2010), Decision Analysis for Management Judgement.
Notlar
Yıldırım, B. F., & Önder, E. (2015). Çok kriterli karar verme yöntemleri. Bursa: Dora Basım-Yayın Dağıtım.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | AHP, TOPSIS, VIKOR,MOORA ve PROMETHEE gibi çok kriterli karar verme tekniklerinin farklı işletme problemlerine nasıl uygulandığına yönelik bilgiler verilmesi. |
ÖÇ02 | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşma |
ÖÇ03 | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme |
ÖÇ04 | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme |
ÖÇ05 | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklama |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1.Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2.İşletme yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırma. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşma ve yorumlama. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. İşletme yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5.İşletme yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlama. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 6.Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilme. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 7.İşletme süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 8.Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9.Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 10.Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alma. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11.Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12.Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 13.İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 14.Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilme. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 15.Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 16.İşletme bilim dalında ve işletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 17.İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 18.Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerme. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Temel Kavramlar devamı ve Karar Verme Süreci | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Karar Verme Türleri | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Belirlilik ve Belirsizlik Altında Karar Verme | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri 2 | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri 3 | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Analitik Hiyerarşi Prosesi | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Analitik Hiyerarşi Prosesi uygulaması | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Topsis | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Topsis uygulaması | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Vikor | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Electre | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Promethee | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |