Genel Bilgi
Kod | MG1702 |
Ad | Sermaye Piyasası Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, genel olarak sermaye piyasasını ve sermaye piyasası araçlarının (hisse senedi, tahvil v.b. gibi) tanıtımı, değerlemesi ve analizini yapmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste genel olarak sermaye piyasalarının işleyişi, BIST in ekonomideki yeri ve tahvil ve hisse senedi gibi finansal araçların değerlemesinden bahsedilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri, Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı 2. Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Turhan Korkmaz ve Ali Ceylan 3. Yatırım analizi ve Portföy Yönetimi, Mehmet Baha Karan 4. Sermaye Piyasası ve Borsa Temel Bilgiler Kılavuzu, İMKB Eğitim Yayınları 5.Reilly and Brown, Investment Analysis and Porftolio Management, 6th Ed., South-Western, 2000.
Notlar
1) Sermaye Piyasası Borsa ve Temel Bilgiler Klavuzu, İMKB Eğitim Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sermaye Piyasalarını ve işlevini tanır ve kavrar |
ÖÇ02 | İMKB'nin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Farklı sermaye piyasası araçları hakkında bilgi edinme ve kullanım alanları hakkında detaylı bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Tahvil ve hisse senedinin değerlemesi ile ilgili hesaplamaları yapabilir |
ÖÇ05 | Sermaye pazarı analizlerini değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1.Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2.İşletme yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırma. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşma ve yorumlama. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. İşletme yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5.İşletme yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlama. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 6.Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilme. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 7.İşletme süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 8.Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9.Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 10.Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alma. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11.Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12.Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 13.İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 14.Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilme. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 15.Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 16.İşletme bilim dalında ve işletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 17.İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 18.Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sermaye Piyasalarının Yapısı ve İşleyişi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 1-18 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sermaye Piyasalarının Gelişme Düzeyi ve Ekonomik Gelişme, İMKB nin Ekonomideki Yeri | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 250-254 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İMKB nin İşleyişi ve Borsa Endeksinin Belirlenmesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 387-416 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Beklenen Getiri ve Riskin Tanımı ve Ölçütü | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 417-428 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tahvil Değerlemesi: Özel Sektör Tahvil Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 429-458 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Devlet Tahvili ve Hazine Bonosu Değerlemesi ;REPO Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 459-466 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Hisse Senedi Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 466-475 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Beklenen Kar Payının İndirgenmesi Yaklaşımı İle Hisse Senedi Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 475-483 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Pratik Yöntemlerle Hisse Senedi Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 483-491 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Portföy Yaklaşımı İle Hisse Senedi Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 494-543 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sermaye Piyasası Analizleri: Temel Analiz | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 544-553 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sermaye Piyasası Analizleri: Teknik Analiz | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 553-579 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sermaye Piyasası Analizleri: Etkin Pazar Hipotezi ve Rassal Yürüyüş Kuramı | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 579-589 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |