Genel Bilgi
Kod | MG7709 |
Ad | Pozitif Yönetim Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AZMİ YALÇIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, öğrencilere, mutluluk ve iyi oluşu artırarak kişinin güçlü yanlarının ve pozitif toplumsal sistemlerin optimal iyi oluşa katkı sağlamadaki rollerini inceleyen pozitif psikoloji kuramlarının aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste pozitif psikolojik kuramlar ve araştırmalar kullanarak iyi olma ve mutluluk üzerine yapılan çalışmalar incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Otantik Mutluluk, M.Seligman, Akış M.Csikszentmihalyi
Notlar
Öğrenilmiş İyimserlik M.Seligman
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pozitif psikolojinin, psikolojik, biyolojik ve fiziksel unsurlarının birbiri ile etkileşimini ve bu etkileşimin sağlık ve iyi oluş açısından sonuçlarını değerlendirebilmektedir. |
ÖÇ02 | Pozitif psikoloji ile ilgili farklı kuramları tanır ve tartışırlar. |
ÖÇ03 | Pozitif psikolojideki farklı kavramları (örn., bilgece farkındalık, otantiklik) tanırlar. |
ÖÇ04 | İyilik hali, mutluluk ve olumlu duygularla ilgili farklı kuram ve ölçüm yöntemleriyle ilgili tartışabilirler. |
ÖÇ05 | Pozitif psikoloji ile ilgili bilgilerini kendi hayatlarına ve çocuklar, yaşlılar gibi özel gruplara uygulayabilirler |
ÖÇ06 | Pozitif psikolojiyle ilgili kavramların iş hayatı ve çok kültürlü topluluklara uyarlanmasına yönelik farklı ve eleştirel bir bakış açısı kazanırlar |
ÖÇ07 | Pozitif psikoloji alanında yürütülecek çalışmalarda kullanılabilecek, deneysel desenlerin de dahil olduğu, farklı araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik beceri geliştirirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1.Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2.İşletme yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırma. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşma ve yorumlama. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. İşletme yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5.İşletme yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlama. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 6.Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 7.İşletme süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 8.Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9.Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 10.Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alma. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11.Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12.Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 13.İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 14.Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilme. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 15.Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 16.İşletme bilim dalında ve işletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 17.İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 18.Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikoloji bilimine giriş | İlgili kaynakların okunması 1 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
2 | Sosyal Psikoloji bilimi 1 | İlgili kaynakların okunması 2 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Sosyal Psikoloji bilimi 2 | İlgili kaynakların okunması 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sosyal benlik kavramının gelişimi | İlgili kaynakların okunması 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İkna kavramı ve süreci | İlgili kaynakların okunması 5 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Pozitif kişilik özellikleri | İlgili kaynakların okunması 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Güçlü karakter özellikleri | İlgili kaynakların okunması 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İyimserlik kavramı ve iyimserliğin gelişimi | İlgili kaynakların okunması 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Umut ve akış kavramları | İlgili kaynakların okunması 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Umut ve akış kavramlarının gelişim süreçleri | İlgili kaynakların okunması 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Duygusal zeka kavramı ve gelişimi | İlgili kaynakların okunması 12 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
13 | Dayanıklılık kavramı ve süreci | İlgili kaynakların okunması 13 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
14 | İş dünyasında mutluluk ve başarı süreçleri | İlgili kaynakların okunması 14 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynakların okunması 15 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Sınava hazırlık 1 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık 2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |