MG3808 Uluslararası Pazarlama

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3808
Ad Uluslararası Pazarlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, uluslararası ticaretin dinamik çerçevesi, küresel pazarların kültürel, politik, yasal ve iş sistemleri, rekabet, küresel piyasaların fırsatları ve nihayet küresel pazarlama strateji geliştirmenin yolları açısından uluslararası pazarlama stratejilerini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders küresel pazarlama stratejisinin gelişimi, küresel pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler, küresel rekabet, küresel iletişim stratejileri, küreselleşme ve pazarlama kararları konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Uluslararası pazarlama yazınındaki temel makaleler ve vaka çalışmaları.

Notlar

Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan Özmen, Eflatun Yayınevi, Ankara, (2013).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uluslararası pazarlama literatüründe yer alan önemli makaleleri tartışır.
ÖÇ02 Küresel perspektife dayalı stratejik kararlar alma konularında anlayış geliştirir.
ÖÇ03 Küresel pazarlarda işletmelerin karşılaşabilecekleri pazarlama sorunlarını analiz ederek, çözümler üretir.
ÖÇ04 Uluslararası boyutta tüketici pazarlarını ve endüstriyel pazarları derinlemesine analiz eder.
ÖÇ05 Uluslararası işletmelerin pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini değerlendirir.
ÖÇ06 Uygulanan uluslararası pazarlama strateji ve uygulamalarını analiz eder.
ÖÇ07 Grup olarak vaka çalışmaları yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Küresel Pazarlama Stratejisinin Gelişimi ve Genel İlkeler İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Küresel Ekonominin Genel Özellikleri  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Küresel Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Küresel Pazarlarda Rekabet Avantajları ve Stratejileri  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Küresel Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Planlaması İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
7 Küresel Markalama Stratejileri  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Küresel Ve Çok Kültürlü Pazarlarda Marka Konumlandırma İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Küresel Reklamcılık Stratejileri  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
11 Küresel Firmalarda Kurum Kültürü ve Halkla İlişkiler  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Küresel Satış Yönetimi Stratejileri  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Küresel Pazarlar İçin Ürün Geliştirme ve Yenilik  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Küresel Pazarlarda Fiyatlama Süreci İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Küresel Pazarlarda Dağıtım Stratejileri ve Küresel Lojistik  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2024 05:22