Genel Bilgi
Kod | MGU800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE DÜZAKIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı İşletme Anabilim Dalında Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından Lisansüstü programına kabul edilen Doktora öğrencileri için, danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılmasıdır.
Dersin İçeriği
İşletme biliminde özel konular.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Alanla ilgili kaynaklar, makaleler, kitaplar.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Problem çözme konusundaki temel aşamaları uygular. |
ÖÇ02 | Seçilen işletme anabilim dalı ile ilgili özel bir konuda danışman gözetiminde araştırma yapar. |
ÖÇ03 | Araştırma sürecini sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama olarak inceler. |
ÖÇ04 | Belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirir. |
ÖÇ05 | Öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplinini ile güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğini kazandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman bilim dalına ait kuramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listeler ve tanımlar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman alanında kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını ve sayısal karar verme teknikleri ile bu modellerin nasıl ilişkilendirileceğini araştırır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman alanında kullanılan kuramsal modellerin, sayısal karar verme tekniklerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçlarının nasıl yorumlanacağını açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz finans yöneticilerinin karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finans alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme ve uygulamalı işletme yönetimine katkı sağlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansal verimliliği arttırmaya yardımcı olan teknikleri kullanarak en uygun sonuca ulaşır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanır, veri toplar, analiz eder, yorumlar ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazar ve sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Finans alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Finansman bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, finans yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri sektör ve pazara uygun olan finansman yaklaşımları, uygulama ve yöntemlerini geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | genel olarak tez konusu nasıl belirlenir? | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | tez yazmadan önce yapılacaklar nelerdir? | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | tez içeriği nasıl planlanır? | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | alanının tanıtımı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | paradigmalar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Araştırma sorunun incelenmesi. | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | APA stilinin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | içindekiler kısmının hazırlanışı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | dipnotlar ve kayankçanın hazırlanışı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | dipnotlar ve kayankçanın önemi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | tez izleme raporu yazma | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | tez üzerinde değerlendirmeler | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 60 | 60 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,80 | ||
AKTS | 6 AKTS |