Genel Bilgi
Kod | MGU1801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE DÜZAKIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HATİCE DOĞUKANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YILDIRIM BEYAZIT ÖNAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATİCE DÜZAKIN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tez konusu nasıl belirlenir? Tez içeriği nasıl planlanır? Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir? Daha önce yazılmış olan tezlerin incelenmesi Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme İçindekiler bölümünün hazırlanışı Dipnotlar ve kaynakçanın önemi ve hazırlanışı Tez izleme raporu yazma Tez üzerinde değerlendirmeler
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Alanla ilgili kaynaklar, makaleler, kitaplar.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir konuyla ilgili literatür araştırması yapabilecektir. |
ÖÇ02 | Bir konunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırabilecektir. |
ÖÇ03 | Konunun nedenlerini yorumlar |
ÖÇ04 | Sonuçları tartışır. Sonuçları sınıflandırır. |
ÖÇ05 | Çalışmayı tez formatında sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman bilim dalına ait kuramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listeler ve tanımlar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman alanında kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını ve sayısal karar verme teknikleri ile bu modellerin nasıl ilişkilendirileceğini araştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansman alanında kullanılan kuramsal modellerin, sayısal karar verme tekniklerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçlarının nasıl yorumlanacağını açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz finans yöneticilerinin karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finans alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme ve uygulamalı işletme yönetimine katkı sağlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansal verimliliği arttırmaya yardımcı olan teknikleri kullanarak en uygun sonuca ulaşır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışır. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanır, veri toplar, analiz eder, yorumlar ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazar ve sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Finans alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Finansman bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, finans yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri sektör ve pazara uygun olan finansman yaklaşımları, uygulama ve yöntemlerini geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu nasıl belirlenir? | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Tez içeriği nasıl planlanır? | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdiri? | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | APA stili incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | İçindekiler bölümünün hazırlanışı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Araştırma sorusunun analizi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Araştırma sorusunun incelenmesi. | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Varılan sonuçların değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Tezin değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Tez üzerinde düzeltmeler | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Sonuçlar düzenlenir. | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sonuçlar raporlanır. | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 30 | 420 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 120 | 120 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 598 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,92 | ||
AKTS | 24 AKTS |