Genel Bilgi
Kod | MG2820 |
Ad | Muhasebe Teorisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. JALE SAĞLAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Muhasebe uygulamalarına yön veren muhasebe teorilerini anlamak, muhasebe uygulamalarına etkisini tartışmak, yorumlamak muhasebenin geleceğini şekillendirmek
Dersin İçeriği
Muhasebe uygulamalarının tarihsel gelişimi, muhasebe uygulamalarına yön veren muhasebe teorileri
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Ders notları ve sunuları
Notlar
Diğer ders notları ve sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Muhasebe bilimini ve muhasebe mesleğini tanır |
ÖÇ02 | Muhasebe uygulamalarının tarihsel sürecini ve gelişimini takip eder |
ÖÇ03 | Muhasebe teorilerinin kavramsal çerçevesini tanır |
ÖÇ04 | Muhasebe uygulamalarına yön veren muhasebe teorilerini değerler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalına ait kuramları açıklamak | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında ve muhasebe meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz muhasebe meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe tekniklerini birleştirerek uygulama. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, muhasebe yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Muhasebe mesleğinin tarihsel gelişimi | ilgili kaynaklardan okuma, yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Muhasebenin bilimsel niteliği | ilgili kaynaklardan okuma, yorumlama ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Temel muhasebe kavramları ve finansal tablolar açısından yorumlanması | ilgili kaynaklardan okuma, yorumlama ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Değerleme ölçüleri | ilgili kaynaklardan okuma, yorumlama ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Muhasebeye yön veren yaklaşımlar | ilgili kaynaklardan okuma, yorumlama ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Muhasebe teorilerinin tarihsel gelişimi | ilgili kaynaklardan okuma, yorumlama ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Muhasebe teorilerinin sınıflandırılması | ilgili kaynaklardan okuma, yorumlama ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Normatif Muhasebe teorileri | ilgili kaynaklardan okuma, yorumlama ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Normatif Muhasebe teorilerinin sınıflandırılması | ilgili kaynaklardan okuma, yorumlama ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Pozitif Muhasebe teorileri | ilgili kaynaklardan okuma, yorumlama ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Pozitif muhasebe teorilerinin sınıflandırılması | ilgili kaynaklardan okuma, yorumlama ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Muhasebe politikası seçimi | ilgili kaynaklardan okuma, yorumlama ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiye açısından değerleme | ilgili kaynaklardan okuma, yorumlama ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | genel değerlendirme | yorumlama ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |