Genel Bilgi
Kod | MG2807 |
Ad | Kar Planlaması(Bütçeleme) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin muhasebe bilgilerini, planlama ve kontrol faaliyetleri ile ilgili olarak nasıl kullanacaklarını ve bu doğrultuda işletme bütçelerinin nasıl hazırlanacağı ve sapmaların nasıl tespit edilip düzeltilebileceğini ortaya koymaktır.
Dersin İçeriği
Kar planlaması ve kontrolünün işletmeler için önemi, ana bütçe ve esnek bütçeler, sapma analizleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notları
Notlar
tüm kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yönetim Süreci ve Kar Planlaması- kontrolü kavramını ve temel özelliklerini anlar |
ÖÇ02 | Bütçenin amaçları ve faydalarını açıklar |
ÖÇ03 | Ana bütçe ve ana bütçenin aşamalarını açıklar ve detaylı bir şekilde bilgisayar uygulamaları yapar |
ÖÇ04 | Bilgisayar Ortamında Proforma Gelir Tablosu, Proforma Bilanço ve Proforma Nakit Akım Tablosu Hazırlar |
ÖÇ05 | Bilgisayar Ortamında Esnek Bütçeler Düzenler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalına ait kuramları açıklamak | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında ve muhasebe meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz muhasebe meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe tekniklerini birleştirerek uygulama. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, muhasebe yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yönetim Süreci ve Kar Planlaması- kontrolü kavramı,temel özellikleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Bütçenin amaçları ve faydaları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Ana bütçe ve ana bütçenin aşamaları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Satış Bütçesi ve Bilgisayar Uygulaması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
5 | Üretim Bütçesi ve Bilgisayar Uygulaması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
6 | DİMM Satınalma ve Kullanım Bütçesi ve Bilgisayar Uygulaması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
7 | Direkt İşçilik Giderleri Bütçesi ve Bilgisayar Uygulaması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | GÜG Bütçesi ve Bilgisayar Uygulaması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
10 | Dönem sonu stokları Bütçesi ve Satışların Maliyeti Bütçesi ve Bilgisayar Uygulaması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
11 | Proforma Gelir Tablosu ve Proforma Bilanço ve Bilgisayar Uygulaması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
12 | Nakit Bütçesi ve Proforma Nakit Akım Tablosu ve Bilgisayar Uygulaması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
13 | Esnek bütçeler ve Bilgisayar Uygulaması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
14 | 1Sapma Analizleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
15 | Sapma Analizleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |