Genel Bilgi
Kod | MGS800 |
Ad | Seminer (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. VEYİS NACİ TANIŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TURGUT ÇÜRÜK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET ÜNSAL MEMİŞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. JALE SAĞLAR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. KORAY TUAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Seminer konusu nasıl belirlenir, içeriği nasıl planlanır, nasıl raporlanır. Tez yazmaya başlamadan önce aynı süreci seminer üzerinde uygulayarak tecrübe edinme
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Seçilen konuya ilişkin kaynaklar kullanılacaktır.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletmelerde, muhasebe sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir. |
ÖÇ02 | İşletmelerde muhasebe davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir. |
ÖÇ03 | İşletmelerin muhasebe yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir. |
ÖÇ04 | Muhasebe alanında, bilimsel ilkelere uygun olarak araştırma yapma, verileri analiz etme, sonuç çıkartma ve yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Muhasebe alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. |
ÖÇ06 | Bilgi sistemlerinden yararlanarak analitik bir yaklaşımla muhasebe ile ilgili verileri toplayabilme; nitel -nicel araştırma ve karar verme teknikleri yardımı ile analiz edebilir; elde edilen bulguları raporlayabilme; sunabilme ve yorumlayarak stratejik kararlar verebilir. |
ÖÇ07 | İşletme yönetiminin muhasebe işlevlerini kavrar ve uygulayabilir. |
ÖÇ08 | Muhasebe alanına ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri uygulayabilir. |
ÖÇ09 | Muhasebe sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanabilir. |
ÖÇ10 | İşletmenin iç ve dış çevresine yönelik analiz yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalına ait kuramları açıklamak | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında ve muhasebe meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz muhasebe meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe tekniklerini birleştirerek uygulama. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, muhasebe yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | 2-Sunum teknikleri hakkında genel bilgi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | APA stili incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | 2-APA stili incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Seminer yazımında dikkat edilmesi gereken konular | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | İçindekiler bölümünün hazırlanışı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
9 | Araştırma sorusunun analizi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | 2-Araştırma sorusunun analizi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Varılan sonuçların değerlendirilmesi | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | 2-Varılan sonuçların değerlendirilmesi | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Seminer üzerinde değerlendirmeler | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
14 | 2-Seminer üzerinde değerlendirmeler | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Sonuçların düzenlenmesi ve raporlama | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 5 | 5 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 11 | 154 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,16 | ||
AKTS | 8 AKTS |