Genel Bilgi
Kod | EMGP700 |
Ad | Dönem Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Enstitü Proje |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HATİCE DOĞUKANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YILDIRIM BEYAZIT ÖNAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. TURGUT ÇÜRÜK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AZMİ YALÇIN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERKUT DÜZAKIN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATİCE DÜZAKIN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HİLAL İNAN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SELÇUK ÇOLAK (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET TURAN (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET ÜNSAL MEMİŞ (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. JALE SAĞLAR (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR (P Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İLKSUN DİDEM ÜLBEĞİ (Q Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BEHİYE GÜLSÜN KARAÇAY (R Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MUSA ŞANAL (S Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MERT DEMİRCİOĞLU (T Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. KORAY TUAN (U Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BERNA BULĞURCU (V Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ (W Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Selin KÖKSAL ARAÇ (X Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Proje konusu nasıl belirlenir, proje içeriği nasıl planlanır, proje yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir Daha önce yazılmış olan projelerin incelenmesi proje yazımında dikkat edilmesi gereken konular SBE'nin hazırladığı proje yazım kılavuzunu inceleme İçindekiler bölümünün hazırlanışı Dipnotlar ve kaynakçanın önemi ve hazırlanışı Tez izleme raporu yazma Tez üzerinde değerlendirmeler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlgili makaleler ve kitaplar
Notlar
Araştırma Yöntemleri N.Karasar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır |
ÖÇ03 | Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir |
ÖÇ04 | Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kaza |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlama. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan modelleri uygulama. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirme. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan işletme sorunlarını tanımlayabilme. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel işletmecilik problemlerini çözebilme. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak, takım üyesi olarak etkin çalışma. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş yaşamında öğrenmenin sürekliliğinin bilincinde olarak güncel gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleme. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunma. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, işletme terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanma. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletme bilim dalında ve farklı mesleki alanlarda karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptayarak çözümler önerme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje hazırlama sürecinin incelenmesi | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 1 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Proje ana konusunun belirlenmesi | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kaynak taraması 1 | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 3 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Proje konusunun netleştirilmesi | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 4 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kaynak taraması 2 | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 5 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İçerik oluşturma | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 6 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | ön yazıma başlama | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 7 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara değerleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | proje sürecini değerleme eksik yerleri tamamlama | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 9 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | proje sürecini değerleme eksik yerleri tamamlama 1 | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 10 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | bulguları değerlendirme ve sonucu yazma 1 | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 11 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | bulguları değerlendirme ve sonucu yazma 2 | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 12 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | ilk okuma ve değerlendirme | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 13 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Eksiklikleri tamamlama | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 14 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Son kontrol | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 15 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları 1 | Sunuma hazırlık 1 | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Sunuma hazırlık 2 | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |