EMGP700 Dönem Projesi

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EMGP700
Ad Dönem Projesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Enstitü Proje
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HATİCE DOĞUKANLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YILDIRIM BEYAZIT ÖNAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TURGUT ÇÜRÜK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AZMİ YALÇIN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ERKUT DÜZAKIN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATİCE DÜZAKIN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HİLAL İNAN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SELÇUK ÇOLAK (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET TURAN (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET ÜNSAL MEMİŞ (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. JALE SAĞLAR (N Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU (O Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR (P Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İLKSUN DİDEM ÜLBEĞİ (Q Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BEHİYE GÜLSÜN KARAÇAY (R Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MUSA ŞANAL (S Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MERT DEMİRCİOĞLU (T Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KORAY TUAN (U Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BERNA BULĞURCU (V Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ (W Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Selin KÖKSAL ARAÇ (X Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Proje konusu nasıl belirlenir, proje içeriği nasıl planlanır, proje yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir Daha önce yazılmış olan projelerin incelenmesi proje yazımında dikkat edilmesi gereken konular SBE'nin hazırladığı proje yazım kılavuzunu inceleme İçindekiler bölümünün hazırlanışı Dipnotlar ve kaynakçanın önemi ve hazırlanışı Tez izleme raporu yazma Tez üzerinde değerlendirmeler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İlgili makaleler ve kitaplar

Notlar

Araştırma Yöntemleri N.Karasar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proje konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır
ÖÇ02 Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır
ÖÇ03 Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir
ÖÇ04 Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kaza


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlama. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan modelleri uygulama. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirme. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan işletme sorunlarını tanımlayabilme. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik düşünme yetisi ile temel işletmecilik problemlerini çözebilme. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak, takım üyesi olarak etkin çalışma.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş yaşamında öğrenmenin sürekliliğinin bilincinde olarak güncel gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleme. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunma. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yazılı ve sözlü sunumlarda, işletme terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanma. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletme bilim dalında ve farklı mesleki alanlarda karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptayarak çözümler önerme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje hazırlama sürecinin incelenmesi kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 1 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Proje ana konusunun belirlenmesi kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kaynak taraması 1 kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Proje konusunun netleştirilmesi kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 4 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Kaynak taraması 2 kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 5 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 İçerik oluşturma kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 6 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 ön yazıma başlama kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 7 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Ara değerleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 proje sürecini değerleme eksik yerleri tamamlama kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 9 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 proje sürecini değerleme eksik yerleri tamamlama 1 kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 10 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 bulguları değerlendirme ve sonucu yazma 1 kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 11 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 bulguları değerlendirme ve sonucu yazma 2 kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 12 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 ilk okuma ve değerlendirme kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 13 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Eksiklikleri tamamlama kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 14 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Son kontrol kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi 15 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Sunuma hazırlık 1 Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Sunuma hazırlık 2 Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 13 13
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 04:58