EMG23700 Pazarlama Yönetimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EMG23700
Ad Pazarlama Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERAP ÇABUK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HİLAL İNAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, pazarlamanın tanımı ve kapsamı, tüketici davranışları, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım (2018) Serap Çabuk, Mehmet İ. Yağcı, Nobel Kitabevi.

Notlar

Güncel ve temel akademik makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama araştırmasının temellerini öğrenebilir.
ÖÇ02 Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri öğrenir.
ÖÇ03 Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini kavrar.
ÖÇ04 Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirleyebilir.
ÖÇ06 Stratejik pazarlama planı geliştirebilir ve uygulayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlama.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde kullanılan modelleri uygulama.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirme. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan işletme sorunlarını tanımlayabilme. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik düşünme yetisi ile temel işletmecilik problemlerini çözebilme. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletme problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak, takım üyesi olarak etkin çalışma. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş yaşamında öğrenmenin sürekliliğinin bilincinde olarak güncel gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleme. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunma. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yazılı ve sözlü sunumlarda, işletme terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanma. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İşletme bilim dalında ve farklı mesleki alanlarda karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptayarak çözümler önerme. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Pazarlama Çevresi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Tüketici Davranışları ve Karar Verme Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Örgütsel Pazarlar ve Satın Alma Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Pazar Hedeflemesi ve Bölümlemesi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Ürün Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Hizmet ve Kar Amacı Gütmeyen Örgüt Pazarlaması Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Tutundurma Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Reklam ve Halkla İlişkiler Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Satış Geliştirme ve Kişisel Satış Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Fiyatlama Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Küresel Pazarlama ve İnternette Pazarlama Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 04:58