Genel Bilgi
Kod | EMG28P700 |
Ad | Dönem Projesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Enstitü Proje |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERKUT DÜZAKIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Dönem projesi, bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle çalışma süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Araştırma Yöntemleri N.Karasar
Notlar
Raporlama N.Karasar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır |
ÖÇ03 | Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir |
ÖÇ04 | Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır |
ÖÇ05 | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini teknoloji bakış açısıyla açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerde karşılaşılabilecek problemlerin çözümünde kullanılabilecek temel sayısal ve istatistik yöntemleri tanımlama. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerde problem çözümünde kullanılan sayısal ve istatistiksel yöntem ve modelleri uygulama. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Problemler için oluşturulan modelleri yazılımlarla çözerek yorumlama. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik ve küresel değişimlerden kaynaklanan işletme sorunlarını tanımlayabilme. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel işletmecilik problemlerini çözebilme. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmenin üretim sürecinden ve tedarik zincirinden kaynaklı problemlerin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak, takım üyesi olarak etkin çalışma. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş yaşamında değişimin bilincinde olarak ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleme. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik değişim ve gelişimleri kendi alanına uygulama. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koşullarında ve teknolojide meydana gelen değişimlerin, işletme ve fonksiyonları üzerindeki olası sonuçlarını yorumlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunma. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, teknolojik gelişmeyle ortaya çıkan yeni iletişim kanallarını etkin kullanma. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletme bilim dalında ve farklı mesleki alanlarda karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tedarik zincirinde ortaya çıkan problemleri saptayarak teknolojik çözümler önerme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje hazırlama sürecinin incelenmesi | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Proje ana konusunun belirlenmesi | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kaynak taraması | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Proje konusunun netleştirilmesi | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Proje konusu ile ilgili kaynak taraması | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İçerik oluşturma | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | ön yazıma başlama | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara değerleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Proje sürecini değerleme | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Eksik yerleri tamamlama | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Bulguları değerlendirme | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sonucu yazma | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | ilk okuma ve değerlendirme | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Son düzeltmeler | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Son kontrol | kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 90 | 90 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |