Genel Bilgi
Kod | EMG28718 |
Ad | Python ile Optimizasyon Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MERT DEMİRCİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Yönetimde karşılaşılabilecek bir problemi sezebilmek ve yöneylem araştırması penceresinden problemlere yaklaşabilmek
Dersin İçeriği
Yöneylem araştırmasının temelleri ile başlayan ders, yöneylem araştırması tekniklerinden doğrusal programlama tekniği,ulaşım ve atama problemleri, ağ modelleri, dinamik programlama, araç rotalama problemlerinin anlatımı ve bu tekniklerin işletme problemleri üzerine uygulamalarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İşletme Yöneticileri için Excel İle Sayısal Karar Verme Teknikleri, Erkut DÜZAKIN, ADANA. Operations Research: Applications and Algorithms Fourth Edition, Wayne L. Winston, Duxbury Press Python Ders Notları
Notlar
Kantitatif Karar Verme Teknikleri, Osman HALAÇ,İSTANBUL. Yöneylem Araştırması, Ahmet ÖZTÜRK, BURSA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama |
ÖÇ02 | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme |
ÖÇ03 | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklama |
ÖÇ04 | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme |
ÖÇ05 | Python programlama dilini kullanarak en uygun sonuca ulaşma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini teknoloji bakış açısıyla açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerde karşılaşılabilecek problemlerin çözümünde kullanılabilecek temel sayısal ve istatistik yöntemleri tanımlama. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerde problem çözümünde kullanılan sayısal ve istatistiksel yöntem ve modelleri uygulama. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Problemler için oluşturulan modelleri yazılımlarla çözerek yorumlama. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik ve küresel değişimlerden kaynaklanan işletme sorunlarını tanımlayabilme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel işletmecilik problemlerini çözebilme. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmenin üretim sürecinden ve tedarik zincirinden kaynaklı problemlerin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak, takım üyesi olarak etkin çalışma. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş yaşamında değişimin bilincinde olarak ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknolojik değişim ve gelişimleri kendi alanına uygulama. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koşullarında ve teknolojide meydana gelen değişimlerin, işletme ve fonksiyonları üzerindeki olası sonuçlarını yorumlama. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunma. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, teknolojik gelişmeyle ortaya çıkan yeni iletişim kanallarını etkin kullanma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletme bilim dalında ve farklı mesleki alanlarda karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tedarik zincirinde ortaya çıkan problemleri saptayarak teknolojik çözümler önerme. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Python’a giriş | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Python Temel Kavramlar | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Doğrusal programlama problemleri ve formülasyon | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Doğrusal programlama problemlerinin Python ile çözümü | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Atama Problemleri | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Atama problemlerinin Python ile çözümü | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ağ modelleri | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Ağ modellerinin Python ile çözümü | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Dinamik programlama | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Dinamik programlama problemlerinin Python ile çözümü | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Gezgin satıcı problemleri | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Gezgin satıcı problemlerinin Python ile çözümü | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Araç rotalama problemleri | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Araç rotalama problemlerinin Python ile çözümü | İlgili Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |