Genel Bilgi
Kod | EMG12706 |
Ad | Sermaye Piyasası Analizi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, sermaye piyasasını, sermaye piyasası kurumlarını ve sermaye piyasası araçlarını (hisse senedi, tahvil v.b. gibi) tanıtmak ve bu araçların değerlemesi ve analizinin yapılması için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste genel olarak sermaye piyasalarının işleyişi, BISTin ekonomideki yeri ve tahvil ve hisse senedi gibi finansal araçların değerlemesinden bahsedilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri, Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı 2. Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Turhan Korkmaz ve Ali Ceylan 3. Yatırım analizi ve Portföy Yönetimi, Mehmet Baha Karan 4. Sermaye Piyasası ve Borsa Temel Bilgiler Kılavuzu, İMKB Eğitim Yayınları 5.Reilly and Brown, Investment Analysis and Porftolio Management, 6th Ed., South-Western, 2000.
Notlar
1) Sermaye Piyasası Borsa ve Temel Bilgiler Klavuzu, İMKB Eğitim Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel olarak sermaye piyasalarını ve işlevlerini tanımlar |
ÖÇ02 | BİSTin ekonomideki yeri ve işleyişini açıklar |
ÖÇ03 | Risk ve getiri kavramlarını tanır |
ÖÇ04 | Tahvil ve hisse senedi değeri hesaplar |
ÖÇ05 | Sermaye piyasası analizlerini sınıflandırır ve ayırt eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finans fonksiyonunun temel kuramsal modellerini ve sayısal yöntemlerini tanımlayıp kullanım amaçlarını açıklar. Ayrıca her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mali şirketlerin stratejik ve operasyonel planlarının analiz edilebilmesini sağlar ve ortaya çıkan sorunlarda çözüm bulunması için yeterli bilgi birikimi oluşturur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansal yönetimde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Finansal yönetimde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin uygulanması sonucunda elde edilen bulguların nasıl yorumlanacağını öğretir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılan işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mali tabloları doğru analiz ederek mali işletmeler için en uygun sonuca ulaşılmasını sağlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı teşvik eder | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alan ile ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanmayı, elde ettiği bilgileri sentezlemeyi ve etkin biçimde sunmayı öğretir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın yöntemleri sorgular; gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçenin ve bunun yanında en az bir yabancı dilin akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanmasını sağlar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bankacılık sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun finansal yönetim yaklaşımının yöntemini belirler ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sermaye Piyasalarını; araçlarını ve kurumlarını tanıtarak, kişinin sahip olduğu BIST ve Dünya Borsaları ile ilgili geniş bilgiyi, kendi alanında en iyi şekilde kullanmasına yardımcı olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sermaye Piyasalarının Yapısı ve İşleyişi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 1-18 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sermaye Piyasalarının Gelişme Düzeyi ve Ekonomik Gelişme, İMKBnin Ekonomideki Yeri | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 250-254 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İMKBnin İşleyişi ve Borsa Endeksinin Belirlenmesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 387-416 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Beklenen Getiri ve Riskin Tanımı ve Ölçütü | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 417-428 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tahvil Değerlemesi: Özel Sektör Tahvil Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 429-458 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Devlet Tahvili ve Hazine Bonosu Değerlemesi ;REPO Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 459-466 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Hisse Senedi Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 466-475 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Beklenen Kar Payının İndirgenmesi Yaklaşımı İle Hisse Senedi Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 475-483 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Pratik Yöntemlerle Hisse Senedi Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 483-491 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Portföy Yaklaşımı İle Hisse Senedi Değerlemesi | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 494-543 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sermaye Piyasası Analizleri: Temel Analiz | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 544-553 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sermaye Piyasası Analizleri: Teknik Analiz | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 553-579 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sermaye Piyasası Analizleri: Etkin Pazar Hipotezi ve Rassal Yürüyüş Kuramı | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Piyasası Analizleri kitabının (Serpil Canbaş ve Hatice Doğukanlı) 579-589 arası sayfalarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |