Genel Bilgi
Kod | HKU119 |
Ad | HUKUK EDEBİYAT |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi OLCAY KARACAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi OLCAY KARACAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hukuk insanla ,insanın içinde yaşandığı sorunlarla alakalıdır. Sanat da insana insanı insanla çok çeşitli biçimlerde anlatma aracı olduğundan bir sanat dalı olan edebiyat aracılığıyla birbirine benzer koşullarda olsalar da her bir insanın kendine has özellikler olduğunun fark edilmesi amaçlanır. Bu bağlamda her bir insanın içinde bulunduğu kendine özgü koşullar ile genel ve soyut hukuk kurallarının örtüşmeyebileceği edebi eserlerden faydalanarak öğrencilerle tartışılır
Dersin İçeriği
Her eğitim öğretim yılınız ilk dersinde özgürlük, cesaret , umut vs gibi bir tema seçilerek bu temayla bağlantılı olarak Shakespeare, Kafka gibi edebiyatçıların eserleri veya bazı filmler adaletsizlikler ve adalet arayışı bağlamında tartışılır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hukukta anlatı ve anlatı da hukuk, Seçkin Yayınevi, 2021,Editörler Gülriz Uygur /Zeynep İspir
Notlar
edebi eserler ve filmler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | insanı anlamaya çalışmanın iyi hukukçu olmaya katkısı olacağını fark eder |
ÖÇ02 | İyi kötü haklı haksız vs ikilemlerin ötesine geçilmesi gerektiğini düşünmeye başlar |
ÖÇ03 | 3. Soyut hukuk ile gerçek hayat arasındaki gerilimi fark etmeye çalışır. |
ÖÇ04 | Soyut hukuk ile gerçek hayat arasındaki ilişkiyi edebi eserler bağlamında birbirleriyle tarıtışr. |
ÖÇ05 | Filmleri dezaavantajlı insanların perspektifinden anlatır. |
ÖÇ06 | Edebi eserleri farklı temalardan hareketle açıklar. |
ÖÇ07 | Film veya edebi eser sunarak kendini ifade etme becerisini geliştirir. |
ÖÇ08 | Birbirlerine saygı göstererek konuları tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki problemleri teşhis eder. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuk biliminin araştırma, analiz ve yorum yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini tanır. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel hukuk disiplinlerini ve içeriklerini (her alana ilişkin yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararları ve bilimsel değerlendirmeleri) bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki problemlere çözüm üretebilmek için uygun hukuki yorum yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki problemlerin çözümlerini olan (de lege lata) ve olması gereken hukuk (de lege ferenda) bakımından ayrı ayrı ortaya koyar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk uygulamasında karşılaşılan problemler karşısında çözüm geliştirmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal ve hukuki sorunlara karşı duyarlı olur. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek İngilizce olarak sözlü veya yazılı şekilde kullanır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukukla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını içselleştirir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletini benimser. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle birlikte umut, cesaret özgürlük gibi tema seçilir. Derste tartışılacak edebi eserleri ve filmleri öğrencilerle birlikte belirlenir. | İlk ders için öğrenciler ön hazırlık yapmaz. Ancak dersin öğretim elemanı derse öğrencilerin ders ilişkin kaygılarını gidermeye yönelik öğrencilerle sohbet hazırlığı yapar. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Öğrencilerin seçtiği film sınıfta izlenir. | film seyretme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Öğrencilerin seçtiği filmi en az iki öğrenci arkadaşlarına anlatır. Ardından film öğrencilerle birlikte seçilen tema bağlamında tartışılır. | film seyretme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | İnsan Doğası ve Edebi Eserler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | İnsan ve doğa arasındaki hukuki ilişki (Robinson Crusoe) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Normun ötesini araştırmak (Kafka) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Hakkın kötüye kullanılması (Venedikli Tüccar-Shakespeare) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Sözleşme yükümlülüğünün gücü ve sınırları (Faust) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Kanunun etkinliği (Kısasa kısas-Shakespeare) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Haklı ve haksız | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yasal ve yasadışı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İyi ve kötü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hukuk ve sansür | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |