Genel Bilgi
Kod | HKU110 |
Ad | Türk Siyasi Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye'nin siyasal hayatındaki gelişmeleri doğru anlamlandırabilme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Türkiye'nin Osmanlı'dan bu yana yaşadığı siyasi gelişmeleri kendi dönemsel koşulları içinde ele almak ve güncel siyasetle ilişkilendirmek.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Oral Sander, Siyasi Tarih - İlkçağlardan 1918'e, İstanbul, 2016. Gül Akyılmaz, Siyasi Tarih, İsyanbul, 2015.
Notlar
Türk Siyasi Tarihi, Fahir Armaoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'nin toplumsal yapısının niteliklerini anlamak. |
ÖÇ02 | Türkiye'nin siyasal yapısının niteliklerini anlamak. |
ÖÇ03 | Türkiye'nin siyasal yaşamındaki gelişmeleri takip edebilme ve anlamlandırma becerisi kazanmak. |
ÖÇ04 | Türkiye'nin son 100 yılık tarihine ana hatlarıyla aşina olmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel hukuk disiplinlerini ve içeriklerini (her alana ilişkin yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararları ve bilimsel değerlendirmeleri) bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki problemleri teşhis eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini tanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk biliminin araştırma, analiz ve yorum yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki problemlere çözüm üretebilmek için uygun hukuki yorum yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki problemlerin çözümlerini olan (de lege lata) ve olması gereken hukuk (de lege ferenda) bakımından ayrı ayrı ortaya koyar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk uygulamasında karşılaşılan problemler karşısında çözüm geliştirmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal ve hukuki sorunlara karşı duyarlı olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek İngilizce olarak sözlü veya yazılı şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukukla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını içselleştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletini benimser. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti'nde Siyasal ve Toplumsal Yapı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Osmanlı'da Islahat Çalışmaları ve Modernleşme Arayışları. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Kurtuluş Savaşı ve Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluşu. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 1923-1950 Arası Türkiye'de Siyasal Hayat (Kemalizm ve Yeni Türkiye). | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Demokrat Parti İktidarı ve 27 Mayıs 1960 Askeri Darbesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 27 Mayıs Sonrası Türkiye'de Siyasal Hayat ve 1961 Anayasası (Göreli Özgürlük Ortamı). | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Vize Sınavı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | 12 Mart 1971 Askeri Müdahalesi ve 1970'li Yıllar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | 12 Eylül'e Giden Yol (Darbeye Doğru). | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | 12 Eylül 1980 Askeri Darbesi ve 82 Anayasası. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 1980 Sonrası Türkiye'de Siyasal Hayat (Yeni Partiler ve Baskı Altında Nefes Almak). | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türkiye'de 1990'lar (Koalisyonlu Apolitik Yıllar ve Siyasal İslam'ın Yükselişi) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Türkiye'de 1990'lar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | 2000'li Yıllar ve AKP İktidarında Türkiye (Süregelen Siyasi Meseleler). | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | 2000'li Yıllar ve AKP | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |