Genel Bilgi
Kod | EFMZ408 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 13 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.) |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğretmen adaylarının Akademisyen Danışmanı ve MEB'e bağlı okullardan görevlendirilecek bir rehber öğretmen yardımı ile teori ve pratiği birleştirerek öğretmenlik tecrübesini geliştirmesi amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanının hazırladığı ders notu
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teorik bilgisini uygulamaya geçirme olanağı bulur |
ÖÇ02 | Okul ortamını öğrenir |
ÖÇ03 | Öğretim metodlarını uygular |
ÖÇ04 | Öğretim materyallerini tanır |
ÖÇ05 | Okul idaresini öğrenir |
ÖÇ06 | Öğrencileri gözlemler ve tanır |
ÖÇ07 | İhtiyaçlar doğrultusunda materyaller uyarlar ve geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlgili okuldaki danışman öğretmenle tanışma | Danışmanıyla tanışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Okul ve okul yönetimini tanıma | Okul idaresiyle tanışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Okulda ders gözlemi yapma | İlgili kaynakların evde okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
4 | Branş dersinin gözlemini yapma 1 | Dersle ilgili konuları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
5 | Branş dersinin gözlemini yapma 2 | Dersle ilgili konuları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Rehber öğretmenin ders anlatımını gözlemleme 1 | Dersle ilgili konuları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Rehber öğretmenin ders anlatımını gözlemleme 2 | Dersle ilgili konuları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
|
9 | Rehber öğretmen gözetiminde ders anlatma | Ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Üniversite danışman hoca ile toplantı | Ders planı hazırlama ve danışmanıyla görüşme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Tek başına ders anlatma 1 | Ders planı ve materyal hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Tek başına ders anlatma 2 | Ders planı, materyal hazırlama ve öğrencilere yaklaşımla İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
13 | Ders anlatımında teknoloji kullanımı | Teknoloji destekli öğretim | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Üniversite danışman hocanın aday öğretmenin ders anlatımını gözlemesi ve geri bildirim vermesi | Ders planı, anlatım ve materyallerin işlerliğini gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Örnek Olay |
15 | Ders anlatımının üniversite danışmanı ve rehber hoca tarafından değerlendirilmesi | Ders anlatmayı üniversite danışmanı ile değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 96 | 96 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 318 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,72 | ||
AKTS | 13 AKTS |