MM0031 Mimaride Renk

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM0031
Ad Mimaride Renk
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi KASIM ÇELİK


Dersin Amacı / Hedefi

Mimari tasarımın bir bileşeni olan rengin özelliklerini tanıtmak, iç mekan, yapı ve yerleşim ölçeğinde renk tasarım ilkeleri konularında bilgiler aktarmak.

Dersin İçeriği

Görme ve renk algılama, iki ve üç boyutlu renk dizgeleri, renk karışım kuralları, ışık-renk ilişkisi, iç mekan ve yapı yüzü renk tasarım ilkeleri, Munsell Renk Dizgesi ile kuramsal ve uygulamalı çalışmalar, renk tasarım örneklerinin incelenmesi, örnek bir yapıda/bölgede renk tasarım uygulamasının yapılması

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok.

Kaynaklar

Güncel ders notları, Munsell, A. H., A Color notation, Munsell Color Comp., N Y, 1971, Sirel, Ş., Kuramsal Renk bilgisi, İstanbul, 1974, Lenclos, J. P., Couleurs du Monde, CIE, Color Notations and Color Order Systems, Munsell Renk Kitabı ve RAL Renk Kataloğu, DIALux, Relux vb. aydınlatma programları

Notlar

Ulusal ve uluslararası standart ve yönetmelikler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mimaride renk kullanımının önemini kavrar, bir tasarım bileşeni olarak rengin özelliklerine hakim olur.
ÖÇ02 İki ve üç boyutlu renk düzenlerini öğrenir.
ÖÇ03 Renk tasarım ilkelerini öğrenir ve buna bağlı olarak mimari renk tasarımları gerçekleştirir.
ÖÇ04 Fiziksel çevre öğeleri ile ilgili verilerin toplama, inceleme ve sınıflandırma becerisini kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Renk nedir? Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
2 Renkle ilgili temel terimler, tanımlar ifadeler. Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Işık rengi ve yüzey rengi ayrımları, renksel algı. Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
4 Işık ve yüzey renklerine ait renk sistemleri. Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 NCS, CIELAB, RAL Renk Dizgelerinin temel özellikleri Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Munsell Renk düzeni Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
7 Munsell renk düzeni uygulamları, iç mekana tasarımına ilişkin örnek projeler. Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
8 İç mekan renk tasarımı uygulaması Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Yapı yüzü tasarımında rengin önemi, örnekler üzerinden incelenmesi -1 Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yerleşim ölçeğinde renk tasarımı, örnekler üzerinden incelenmesi. Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Yapı yüzü ölçeğinde renk tasarımı çalışmaları için örnek seçimi ve tasarım uygulama çalışmaları -1 Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Yapı yüzü ölçeğinde renk tasarımı uygulama çalışmaları-2 Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Yerleşim ölçeğinde renk tasarımı çalışmaları için örnek seçimi ve tasarım uygulama çalışmaları Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Yerleşim ölçeğinde renk tasarımı uygulama çalışmaları-1 Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Yerleşim ölçeğinde renk tasarımı uygulama çalışmaları-2 Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım
16 Final proje teslimine hazırlık Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Final proje teslimi Konu ile ilgili ders notlarını ve kitapları inceleme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 09:24