Genel Bilgi
Kod | MM569 |
Ad | Kültür ve Mekan Araştırmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR ERMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ONUR ERMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kültürün mekan ve mekan kullanımları üzerinde etkisini anlamak, farklı kültürlerin farklı mekansal kullanımlara sahip olduğunu kavramak, kültür kavramını bilmek.
Dersin İçeriği
Kültür ve mekan ilişkisi, kültürün mekanın biçimlenişine etkisi, farklı kültürel farkların yarattığı mekansal farklılıklar. Değişen kültürel ögelerle birlikte değişim gösteren mekansal kullanımlar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Rapoport, A., 2004. Kültür Mimarlık Tasarım, YEM Yayın Rapoport., A. 1996. House Form and Culture, Prentice Hall. Bektaş, C. 2016. Türk Evi, YEM.
Notlar
ilgili diğer yayınlar ve web sayfaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kültür kavramını tanımlar |
ÖÇ02 | Mekanın biçimlenmesinde kültürün etkisini yorumlar. |
ÖÇ03 | Kültür ve mekan ilişkisini açıklar. |
ÖÇ04 | Kültürün zaman içinde değişen dinamik ve toplumlara has özellik gösteren bir olgu olduğunu kavrar. |
ÖÇ05 | Konuyla ilgili yayınları okuyup, analiz edip yorumlayarak sonuçlara varır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin verilmesi | ders hakkında ön hazırlık yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Kültür kavramı | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | Kültür kavramı ve kapsamı | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
4 | İnsan çevre ilişkisinde kültürün yeri | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
5 | İnsan çevre ilişkisinde kültürün etkisi | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
6 | Kültür ve mimarlık ilişkisi | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kültür odaklı mekansal biçimler | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | önceki okumalar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kültür odaklı mekansal kullanımlar | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kültürden beslenen mekansal estetik | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kültür temelli mekan üretimi ve yapma biçimleri | ilgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Örnek yapıların kültürel temele göre değerlendirilmesi | ilgili mimari yapı ve mekan örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Örnek yapıların kültürel temele göre incelenmesi | ilgili mimari yapı ve mekan örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
14 | Örnek yapıların kültürel bakışla değerlendirilmesi | ilgili mimari yapı ve mekan örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
15 | Örnek yapıların değerlendirilmesi | ilgili mimari yapı ve mekan örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı Haftası | önceki okumalar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final Sınavı Haftası | önceki okumalar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |