MM558 Konutta Sözsüz İletişim

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM558
Ad Konutta Sözsüz İletişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR ERMAN


Dersin Amacı / Hedefi

Mimarlıkta anlam kapsamında konutun anlamsal boyutunu tartışmak, konutta anlamı oluşturan unsurları belirlemek.

Dersin İçeriği

Konutun; işlevsel bir unsur olmanın ötesinde; sosyal iletişimde bir araç olduğu düşüncesinden hareketle; konut ve insan ilişkisine farklı bir noktadan yaklaşım, bu yaklaşım ışığında; belirli kabuller çerçevesinde oluşan konut ve insan arasındaki sözsüz iletişim (nonverbal communication), konutta iç ve dış mekanda kullanıcıya ait işaretler, konutun yakın çevresiyle ilettiği mesajlar, farklı nitelikte ve tipte konut çevrelerinde değişen ve çeşitlenen mesajlar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Cooper, C. 1974. The house as symbol of self, Dowden, Hutchinson and Ross. Zube., E., Moore G., 1991. Advances in Environment, Behavior, and Design, Springer. Krampen, M., 1991. Environmental Meaning, DOI: 10.1007/978-1-4684-5814-5_7

Notlar

ilgili diğer yayınlar ve web sayfaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konutta anlam oluşturan unsurları tanımlar.
ÖÇ02 Yaptığı araştırmalara ve okumalara dayanarak, anlam konusunda kuramsal değerlendirme yapar.
ÖÇ03 Konutta arzu edilen anlamın oluşması için gereken unsurları seçerek kullanır.
ÖÇ04 Alanında belirlediği bir problemi konu edinerek akademik düzeyde uygun yöntem ve teknikleri kullanarak bir inceleme değerlendirme raporu yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders içeriğinin verilmesi ders kapsamında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Konut ve insan yaşamındaki önemi ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Konutun kültürel anlamı ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Sözsüz iletişim ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Mimarlıktan anlam ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
6 Dilbilim ve Mimarlıkta anlam ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
7 Mimarlıkta anlama dilbilimsel bakış ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınav önceki okumalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Konutta anlam bileşenleri ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
10 Konutta anlam bileşenlerinin tartışılması ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Konutta anlam bileşenlerinin çeşitlenmesi ilgili kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
12 Örnek değerlendirmeleri örnek konut uygulamaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Örnek değerlendirme örnek konut uygulamaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
14 Örnek konut değerlendirme örnek konut uygulamaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
15 Konut örneklerinin değerlendirmesi örnek konut uygulamaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Final Sınavı Haftası önceki çalışmalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Final Sınavı Haftası önceki çalışmalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 09:24