Genel Bilgi
Kod | MM568 |
Ad | Çelik Yapılar ve Tasarım İlkeleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SIDIKA SEREN GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, mimarlık bölümü öğrencilerinin yapısal çelik malzemenin özellikleri, çelik yapılarda taşıyıcı elemanlar ve bu elemanların birleşim yöntemleri, çelik yapılarda cephe ve çatı sistemleri konularında bilgilerini ve basit sanayi yapılarının çelik yapı malzemesi ile tasarımı konusundaki becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği, çelik yapı malzemesinin özellikleri, tarihi gelişimi, çelik yapılarda birleşim yöntemleri, çelik kirişler, çelik kolonlar ve çelik döşeme sistemleri, çelik yapılarda cephe ve çatı kaplamaları, geniş açıklıklı bir sanayi yapısının çelik malzeme ile tasarım esasları konularından oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Çelik Yapıların Tasarım, Hesap ve Yapım Esaslarına Dair Yönetmelik Uygulama Kılavuzu-2017. (T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı)
Notlar
Çelik Yapılar, Hilmi DEREN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapısal çelik malzemeyi ve özelliklerini tanımlar |
ÖÇ02 | Çelik yapıların taşıyıcı elemanlarını sınıflandırır |
ÖÇ03 | Çelik yapılarda birleşim yöntemlerini sınıflandırır |
ÖÇ04 | Çelik yapılarda çatı ve kaplama elemanlarını özetler |
ÖÇ05 | Geniş açıklıklı basit bir sanayi yapısını çelik malzeme ile tasarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çelik nedir, tarihçesi, üretimi | Önhazırlık Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yapı malzemesi olarak çelik-1 | Ders notları ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Yapı malzemesi olarak çelik-2 | Ders notları ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Çelik yapılarda birleşim yöntemleri | Ders notları ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Çelik kirişler-1 | Ders notları ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Çelik kirişler-2 | Ders notları ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Arasınav | Ders notları ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Çelik kolonlar-1 | Ders notları ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Çelik kolonlar-2 | Ders notları ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çelik yapılarda döşeme sistemleri | Ders notları ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Çelik yapılarda cephe sistemlerl | Ders notları ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Çelik yapılarda çatı kaplamaları | Ders notları ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Geniş açıklıklı tek katlı bir sanayi yapısının tasarımı-1 | Ders notları ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Geniş açıklıklı tek katlı bir sanayi yapısının tasarımı-2 | Ders notları ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Geniş açıklıklı tek katlı bir sanayi yapısının tasarımı-3 | Ders notları ve makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Final sınavı | Ders notları ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ders notları ve makale okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |