MM559 Kent Morfolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM559
Ad Kent Morfolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN


Dersin Amacı / Hedefi

İnsan yerleşmelerinin gelişimini fiziksel açıdan incelemek, kentin bileşenlerini detaylı olarak araştırmak

Dersin İçeriği

Kent morfolojisinin tanımı, Mevcut literatürün tartışılması, Morfolojik Analiz Yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Krier, R. 1979, “Urban Space”, Academy Editions, London. Kostof, S. 1991, "The City Shaped", Thames and Hudson, London. Moudon, A. V. 1997, Urban Morphology as an Emerging Interdisciplinary Field, Urban Morphology 1: 3-10. Conzen, M. R G. 1960, Alnwick, Northumberland; A Study in Town-plan Analysis, Orge Philip and Son, London.

Notlar

Krier, R. 1979, “Urban Space”, Academy Editions, London. Kostof, S. 1991, "The City Shaped", Thames and Hudson, London. Moudon, A. V. 1997, Urban Morphology as an Emerging Interdisciplinary Field, Urban Morphology 1: 3-10. Conzen, M. R G. 1960, Alnwick, Northumberland; A Study in Town-plan Analysis, Orge Philip and Son, London.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kentlerin oluşum nedenlerini, formlarını ve gelişim süreçlerini analiz edebilme yetkinliği kazanır
ÖÇ02 Kent morfolojisi alanında temel bilgiye sahip olur
ÖÇ03 Morfolojik araştırmaları sorgulama yetkinliği kazanır
ÖÇ04 Kent morfolojisi araştırmalarının amacını kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kent morfolojisinin tanımı İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kent Morfolojisi Çalışmalarına Örnekler İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Literatürün incelenmesi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Çalışma alanının seçimi Alan çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
5 Çalışma alanının morfolojik analizde kullanılacak görsel belgelerinin incelenmesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Morfolojik Analiz Yöntemleri İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Çalışma alanının tarihsel gelişiminin tartışılması İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Arasınav Ders notlarının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Çalışma alanının sokak dokusunun analizi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Çalışma alanının yapı adası-parsel ilişkisinin analizi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çalışma alanının bina-parsel ilişkisinin incelenmesi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Çalışma alanının dolu-boş ilişkisinin incelenmesi İlgili okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Analiz bulgularının tartışılması-1 İlgili okuma, araştırma, analiz haritası hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Analiz bulgularının tartışılması-2 İlgili okuma, araştırma ve analiz haritası hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Alan çalışması bulgularının karşılaştırılması İlgili okuma, araştırma ve karşılaştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
16 Sonuç raporunun hazırlanması için bilgi verilmesi İlgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Final sınavı alan çalışması bulgularının derlenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 09:24