DMMT801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DMMT801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR ERMAN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA YEĞİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi KASIM ÇELİK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ONUR ERMAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAVVA ALKAN BALA (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tez çalışmasının akademik ve bilimsel süreçlerle tamamlanması

Dersin İçeriği

Doktora tez çalışmasını hazırlamak amacıyla yapılan çalışmalar, araştırmalar, analizler ve değerlendirmeler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Tez konusu kapsamında yayınlar, makaleler, kitaplar, raporlar.

Notlar

ilgili diğer yayınlar ve web sayfaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konu alanında literatür taraması yapar.
ÖÇ02 Araştırma problemini belirler, hipotezini kurar.
ÖÇ03 Araştırma modelini kurgular ve araştırma yöntemini belirler.
ÖÇ04 Araştırma için uygun materyal ve yöntemi seçer.
ÖÇ05 Bulgulara ulaşır ve sonuçları yorumlar.
ÖÇ06 Uygun yöntem ve tekniklerle tez çalışmasını ve ulaşılan sonuçları sunar.
ÖÇ07 Araştırma bulgularını bilimsel ve akademik ortamlarda sunar ve yayınlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanına bilimsel yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir tasarım yöntemini farklı bir alana uyarlamak amacıyla uygulama yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalar aracılığıyla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerler ışığında strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip edip yorumlayarak, araştırma ve yayın yapar. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda ve disiplinler arası etkileşimle kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Araştırma ve yayın sürecinde eleştirel düşünceyi odağına alarak yenilikçi tutum ve yaklaşımla analiz ve sentez yapar. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel araştırma süreçlerinde araştırma etiği ve bilimsel etiğin önemini bilerek etik ilkeler çerçevesinde çalışmalarını gerçekleştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez kapsamında çalışmalar 1 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
2 Tez kapsamında çalışmalar2 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
3 Tez kapsamında çalışmalar 3 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
4 Tez kapsamında çalışmalar ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
5 Tez kapsamında çalışmalar 5 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
6 Tez kapsamında çalışmalar 6 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Tez kapsamında çalışmalar 7 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Tez kapsamında çalışmalar 8 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
9 Tez kapsamında çalışmalar 9 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
10 Tez kapsamında çalışmalar 10 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
11 Tez kapsamında çalışmalar 11 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
12 Tez kapsamında çalışmalar 12 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
13 Tez kapsamında çalışmalar 13 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Tez kapsamında çalışmalar 14 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
15 Tez kapsamında çalışmalar 15 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
16 Tez kapsamında çalışmalar 16 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
17 Tez kapsamında çalışmalar 17 ilgili okumalar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 20 300
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 15 15 225
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 595
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,80
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 09:35