Genel Bilgi
Kod | DPT126 |
Ad | Ortodonti |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AYÇA ÜSTDAL GÜNEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör. Beyza Deniz TÜRKOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ortodonti tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli apareyleri üretebilmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Ortodontik tedaviler için gerekli apareylerin çeşitleri ve üretilmesi açıklanır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hareketli apareyler -Yahya Tosun
Notlar
Hareketli apareyler-Yahya Tosun
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ortodonti laboratuvarında kullanılan malzeme ve donanımı açıklar. |
ÖÇ02 | Hekimden gelen ölçü ile tanı modeli ve çalışma modeli hazırlar. |
ÖÇ03 | Ortodonti terminolojisini kavrar ve hekim ile iletişim kurar. |
ÖÇ04 | Hareketli Apareylerin ve yer tutucuların bölümlerini ve çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Pekiştirme apareylerini ve çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Adams kroşe bükümünü çalışma modeli üzerinde hazırlar. |
ÖÇ07 | Vestibul ark bükümünü çalışma modeli üzerinde hazırlar. |
ÖÇ08 | Labiolingual zemberek bükümünü çalışma modeli üzerinde hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan protetik ve ortodontik uygulamaların temel özelliklerini listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Estetik fonasyon ve fonksiyonla ilgili özellikleri tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda kullanılan araç ve gereçleri tanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana özgü maddeler bilgisini tanımlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dişe takılacak restorasyonların nasıl hazırlanacağını açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapılacak restorasyonun laboratuvar aşamalarını listeler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak hastaya takılacak restorasyonu hazırlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan alet, malzeme ve maddeleri kullanım yerine göre sıralar. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimi tarafından alınan ölçülerden model hazırlar. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hazırlanan modeler üzerinde; sabit ve hareketli bölümlü protezlerin şekillendirilmesini ve estetik görünüm vererek ağızda kullanılmaya uygun hale getirilmesini sağlar. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Obturatör, splint vs gibi apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekiminin uyguladığı tedavi süreci boyunca planladığı hareketli ortodontik apareyleri hazırlar. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullandığı aletlerin bakımını ve basit onarımını yapar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, mesleki teknolojik gelişmeleri izler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ortodontiye giriş ve terminoloji | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ortodontik maloklüzyonlar ve özellikleri | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ortodontik çalışma modeli ve tanı modeli oluşturma aşamaları | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Hareketli apareyler ve çeşitleri | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Hareket aparey parçalarından adams kroşenin yapımı | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Lehimli apareylerin özellikleri | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Hareketli aparey parçalarından vestibül arkın yapımı | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Powerpoint sunumlarından sınava hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Şeffaf plakların özellikleri | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Hareketli aparey parçalarından Z spring yapımı | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
11 | Hareketli aparey parçalarından meziodistal spring yapımı | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Alışkanlık kırıcı apareylerin özellikleri ve yapımı | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Pekiştirme apareylerin özellikleri ve yapımı | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Yer tutucuların özellikleri ve hazırlanışı | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Hareket aparey parçalarından C kroşenin yapımı | Ev ödevi hazırlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Powerpoint sunumlarından sınava hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Powerpoint sunumlarından sınava hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |