Genel Bilgi
Kod | BKP121 |
Ad | Kimya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BURAK AY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi BURAK AY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı atom molekül ve iyonik haldeki maddelerin kimyasal özellikleri, kimyasal tepkimeleri ve kimyasal tepkime mekanizmaları ile çözelti kimyasını kavrayabilme ve yorumlayabilmenin yanında kimyasal problemlerin çözümüne uygulayabilme becerisinin kazandırılması. Bu ders kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri üst sınıflardaki derslerinde kullanabilme becerisi kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Bu derste Kimya Bilimi, Anlamlı Rakamlar, Maddenin Özellikleri, Atom Kuramı ve atomun yapısı, Periyodik Tablo, molekül ve iyonlar, kimyasal tepkimeler, Kuantum teorisi ve Kuantum sayıları, Valens Bağ Teori ve molekülsel Bağ teori, sulu ortamdaki tepkimeler, çözeltiler, Titrasyonlar, Termokimyasal tepkimeler, gaz, sıvı ve katıların özellikleri, Çözelti Kimyası işlenmektedir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Petrucci,Ralph H.;Harwood William S.; Herring F. Geoffrey; (Çeviri editörleri Tahsin Uyar, Serpil Aksoy (2002). Genel Kimya 1 İlkeler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara
Notlar
Genel Kimya-Ralph H. Petrucci
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maddenin halleri, maddeyi oluşturan yapıları tanıma, atom, molekül, ve iyonikmaddelerin homojen ve heterojen ortamlardakikimyasal davranışlarını kavrama ve ilgili kuramları anlayabilme |
ÖÇ02 | Kimyasal tepkilerianlayabilmekve tepkimelere yönelik problemleri matematiksel işlemlerikullanarakçözebilme. Tek başına yada grup ile birlikte deneyselçalışma yapabilme becerisikazanabilme |
ÖÇ03 | Genelkimya dersinden kazandığı bilgilerikullanabilme ve deneysel sonuçlara yorum yapabilme becerisinikazanma. |
ÖÇ04 | Kimyanın günlük hayattaki uygulamalarını öğrenebilme |
ÖÇ05 | Teknolojikgelişmeler sonucunda ortaya çıkan yenikimyasal olaylarıve özelliklerinikavrayabilme |
ÖÇ06 | Kimya bilgilerini, sonrakiyıllarda alacağı derslerde teorik, uygulama ve laboratuarda doğru bir şekilde kullanabilme becerisikazanma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kimya Bilimi, maddenin Sınıflandırması, Maddenin Fizikselve Kimyasal Özellikleri, Anlamlı rakamlar | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kimyasal Bileşikler ve adlandırılmaları | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | PeriyodikTablo, Moleküller ve İyonlar, KimyasalTepkimelerde Kütle İlişkileri, Atom Kütlesi, Molekül Kütlesi | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Atomlar, Atom Teorisi, Atomun Yapısı, Atom Numarası, Kütle Numarasıve İzotoplar | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | KimyasalFormüller ve Bileşiklerin Adlandırılması, Kimyasal Bağlar, LewisYapılarının Yazılması, Rezonans, Moleküler Geometri, VSEPR Modelive Uygulama Kuralları | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Valens Bağ Teori; Atomik Orbitallerin Hibritleşmesi, Molekülsel OrbitalTeorisi | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Sulu ÇözeltilerdekiTepkimeler, Asit Baz Tepkimeleri, Çökelme Tepkimeleri, Kompleksleşme Tepkimeleri, RedoksTepkimeleri | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çözeltilerin Derişimleri | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Asit-Baz Titrasyonları, RedoksTitrasyonları | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Termokimya, KimyasalTepkimelerde Enerji değişimleri | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | TermokimyasalEşitlikler, Kalorimetre, SpesifikIsıve Isı Kapasites | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Moleküller Arası Kuvvetler, Sıvılar ve Özellikleri | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Katılar, KristalYapıve Kristal Çeşitleri | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Gazlar ve Gazların Basıncı, Gazların Kanunlar, İdeal Gaz Denklemi-Fi | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |