Genel Bilgi
Kod | PFZ104 |
Ad | Araştırma Yöntemleri ve Teknoloji Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SEMİN PAKSOY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SEMİN PAKSOY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Veri toplama ve analiz süreçlerinin uygulanması, betimsel ve özet bilgilerin hesaplanarak sunulması ve elde edilen bilgi ile sonuçların bilimsel standartlara uygun şekilde raporlanması ve sunulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırmada temel kavramlar ve yaklaşımlar ele alınarak araştırma ilkeleri ve süreçleri incelenir. Veri analizi süreçleri Excel programı kullanılarak uygulanır ve elde edilen verilerin raporlanması gerçekleştirilir. Hazırlanan raporlar bilimsel standartlara uygun şekilde sunuma dönüştürülerek PowerPoint aracılığıyla aktarılır. Ayrıca, raporlarda gerekli düzeltmeler yapılarak bilimsel araştırma sürecinin bütüncül bir şekilde ele alınması sağlanır.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Halil Seyidoğlu, (2020). Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Can Yayınları, İstanbul. Ahmet DOĞANAY, Murat ATAİZİ, Ali ŞİMŞEK, Jale BALABAN SALI, Yavuz AKBULUT (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
Notlar
Hayrettin Kemal SEZEN (2016). Excel VBA (2010-2013) Kullanım ve Programlama, Sentez Yayım ve Dağıtım, Bursa. "
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma konusunun ne olduğunu kavrar ve çerçevesini belirleyebilir. |
ÖÇ02 | Araştırmanın bilimsel normlara göre yapılmasının önemini kavrar. |
ÖÇ03 | İhtiyaç duyulan kaynak ve verilere erişme yöntemlerinden yararlanmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Verilerin analizinde teknoloji kullanımının gerekliliğini kavrar. |
ÖÇ05 | Bazı veri analiz yöntemlerinin uygulamasını öğrenir. |
ÖÇ06 | Analiz sonuçlarını yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ07 | Analiz sonuçlarını amaç ile ilişkilendirerek raporlama becerisi kazanır. |
ÖÇ08 | Araştırma konusuna uygun veri analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi, işletme ve muhasebe alanlarında yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri güncel ekonomik ve mali gelişmeler bağlamında analiz eder | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplayarak analiz eder | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kamu mali kurumlarının görev, yetki ve işleyişini açıklar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maliye alanında meslek sahiplerinin iş tanımlarını ve sorumluluklarını açıklar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar, İlkeler ve Süreçler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Araştırma Konusunun Belirlenmesi, Tanımlanması ve Çerçevesinin Çizilmesi (Literatür taramasının amacı ve önemi) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sosyal Bilimlerde Kullanılabilecek Modeller ve Desenlerin Betimlenmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Evren ve Örnekleme Farkını Gözeterek Verilerin Toplanması ve Düzenlenmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Excel’e Giriş | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
6 | Veri Analizinin Yapılması (Excel fonksiyonlarından yararlanılarak, özet tablo ve grafiklerin oluşturulması) | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Excel’de Mantıksal ve İstatistik Fonksiyonlarının Oluşturulması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Veri Analizinde veri Tabanı Fonksiyonlarının Kullanılması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
10 | Veri Tabloları Hazırlanarak Veri Analiz Yapmak | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
11 | Bilimsel Araştırmanın Standartlara Uygun Raporlanması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Raporlarda Atıf Uyum Denetiminin Recite ile Yapılması (reciteworks.com) | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Raporların Benzerlik Oranlarının Ölçülmesi – Denetiminin Turnitin ile Yapılması | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
14 | Raporların Power Point Kullanarak Sunulması | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Raporların Power Point Kullanarak Sunulması 2 | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |