Genel Bilgi
| Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ | 
| MALİYE PR. | |
| Kod | PFS402 | 
| Ad | Güncel Mali Sorunlar | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | S Seçmeli | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAŞİM AKÇA | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Dr. Öğr. Üyesi OĞUZHAN BOZATLI
                                                    (Bahar)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye ve Dünya ekonomisindeki güncel sorunları ele alarak tartışmak dersin temel amacıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders,Türkiye de Kamu Açıkları, Türkiye de Kayıt Dışı Ekonomi , Türkiye de Enflasyon Sorunu, Türkiye de İşsizlik Sorunu, Türkiye de Tarım Sektörü , Türkiye de Sanayi Sektörü, Doğrudan Yabancı Yatırımların Türk Ekonomisine Etkileri , Türkiye Ekonomisinde Nüfus, İşgücü ve İstihdam Sorunları , Türkiye de Gelir Dağılımı , Türkiye AB İlişkileri Ve Ekonomik Etkileri , Türk Lirasının Rekabet Gücü konularını içerir
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
Coşkun Karaca- Güncel Ekonomik ve Mali Sorunlar
Notlar
Mehmet Şahin, Turgay Berksoy-Kamu Maliyesinde Güncel Sorunlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Türkiye ve dünya ekonomisindeki güncel mali sorunları (bütçe açığı, kamu borçları, enflasyon, işsizlik vb.) tanımlar | 
| ÖÇ02 | Türkiye ve Dünya ekonomisindeki verileri değerlendirir. | 
| ÖÇ03 | 2008 ekonomik krizi ve izlenen maliye politikalarını değerlendirir | 
| ÖÇ04 | Küreselleşmenin Türkiye’deki vergi politikalarına etkilerini analiz eder | 
| ÖÇ05 | Günümüzde devlet borçları ve kamu harcamalarının rolünü analiz eder | 
| ÖÇ06 | Enflasyonun ekonomik büyüme, gelir dağılımı, tüketim ve yatırım kararları üzerindeki olumsuz etkilerini analiz eder | 
| ÖÇ07 | Vergi sisteminde karşılaşılan güncel sorunları (vergi kaçakçılığı, vergi adaletsizliği, vergi oranları vb.) inceler | 
| ÖÇ08 | Türkiye ve gelişmekte olan ülkelerin dış borçlar ve cari açık sorunlarını analiz eder | 
| ÖÇ09 | Ekonomik eşitsizliklerin ve gelir dağılımındaki adaletsizliklerin maliye politikaları üzerindeki etkilerini inceler | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri açıklar | 4 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu maliye, hukuk, iktisat, kamu yönetimi, işletme ve muhasebe alanlarında yeterli bilgiye sahip olur. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonomi ve maliye ile ilgili temel kavramsal bilgileri güncel ekonomik ve mali gelişmeler bağlamında analiz eder | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma yaptığı alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler | 3 | 
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde etkin biçimde çalışır. | 4 | 
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 4 | 
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşımın haricinde, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplayarak analiz eder | 3 | 
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kamu mali kurumlarının görev, yetki ve işleyişini açıklar | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maliye alanında meslek sahiplerinin iş tanımlarını ve sorumluluklarını açıklar | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 5 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Kamu Sektörü | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap | 
| 2 | Türkiyede ve Dünyada Kamu Açıkları | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 3 | Türkiyede ve Dünyada kayıt Dışı Ekonomi | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 4 | Türkiyede ve Dünyada Enflasyon Sorunu | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma | 
| 5 | Türkiyede ve Dünyada İşsizlik Sorunu | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 6 | Türkiyede ve Dünyada Tarım Sektörü | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 7 | Türkiyede ve Dünyada Sanayi Sektörü | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 9 | Doğrudan Yabancı Yatırımların Türk Ekonomisine Etkileri | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 10 | Türkiye Ekonomisinde Nüfus | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 11 | Türkiyede ve Dünyada İşgücü ve İstihdam Sorunları | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 12 | Türkiyede ve Dünyada Gelir Dağılımı | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 13 | Türkiye AB İlişkileri ve Ekonomik Etkileri I | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 14 | Türkiye AB İlişkileri Ve Ekonomik Etkileri II | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 15 | Türk Lirasının Rekabet Gücü | İlgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||