Genel Bilgi
Kod | BP143 |
Ad | Fidan Yetiştiriciliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Uygulamalı Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CANSU DÖLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ülkemizin fide ve fidan üretimindeki durumu, karşılaşılan sorunlar, çözüm önerileri fidan üretim teknikleri konusunda bilinçli teknik elemanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Fidan kavramlarını öğrenebilme ve yetiştirebilme yeteneği kazandırılarak, fidan yetiştiriciliğinin önemi, fidan üretim tekniklerini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Meyve fidanı üretim tekniği. Muhittin Yapıcı.
Notlar
Kişisel ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fidan üretim tesislerinin kurulması, yer seçimi ve dikkat edilecek hususları açıklar |
ÖÇ02 | Fidanlık toprağının işlenmesi, hazırlanması ve gübrelenmesi hakkında tartışır |
ÖÇ03 | Tohumların ekimi, çeliklerin dikimi, çöğür ve aşı parsellerine aktarımı ve bakımı, klonal anaç üretimini açıklar. |
ÖÇ04 | Göz aşısı tekniklerini uygular |
ÖÇ05 | Ülkemizde meyve fidanı üretiminin mevcut durumu, sorunları ve çözüm önerileri hakkında tartışır |
ÖÇ06 | Kalem aşı tekniklerini uygular |
ÖÇ07 | Tohumdan anaç üretimi yapar |
ÖÇ08 | Sertifikalı üretimin önemini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fidanın tanımı ve açıklaması | Meyve fidanı üretim tekniği. Muhittin Yapıcı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ülkemizdeki fidan üretim durumu | Meyve fidanı üretim tekniği. Muhittin Yapıcı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Fidan üretimindeki sorunlar ve çözüm ve öneriler | Meyve fidanı üretim tekniği. Muhittin Yapıcı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fidanlık tesisleri hakkında genel bilgi | Meyve fidanı üretim tekniği. Muhittin Yapıcı. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Fidanlık yeri seçimi | Meyve fidanı üretim tekniği. Muhittin Yapıcı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Fidanlık yerinin taşıması gereken özellikler | Meyve fidanı üretim tekniği. Muhittin Yapıcı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Fidan üretim tekniklerine giriş | Meyve fidanı üretim tekniği. Muhittin Yapıcı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tohumla çoğaltma ve katlama teknikleri | Meyve fidanı üretim tekniği. Muhittin Yapıcı. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Anaç seçimi | Meyve fidanı üretim tekniği. Muhittin Yapıcı. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Çelikle çoğaltma teknikleri ve ilgili sorunlar | Meyve fidanı üretim tekniği. Muhittin Yapıcı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Daldırma ile çoğaltma teknikleri ve mikro çoğalma | Meyve fidanı üretim tekniği. Muhittin Yapıcı. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Aşı ile çoğaltma | Meyve fidanı üretim tekniği. Muhittin Yapıcı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Öğrenci ödevleri (1. Grup) | Öğrenci sunumları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Öğrenci ödevleri (2. Grup) | Öğrenci sunumları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |