Genel Bilgi
Kod | BP207 |
Ad | Bahçe Bit.Hast.ve Zararlıları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FAHRİYE BİHTER ZAİMOĞLU ONAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerde hastalık oluşturan etmenlerin tanıtılması, koruma ve mücadele yöntemlerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Önemli bitki hastalıklarının belirtilerinin tanıtılması,Patojen biyolojisi,hastalık döngüleri,hastalıkla savaşım.Bitki Hastalıklarının bilimsel ekonomik ve sosyal önemleri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Mukerji, K.G., Fruit and Vegetable Diseases, Kluwer Academic Publisher, 2004Yücer, M., Ruhsatlı Tarım İlaçları, Hasat Yayıncılık, İstanbul, 2010Uygun, N., M.R., Ulusoy, İ. Karaca, Meyve bağ zararlıları. Ç.Ü. Ziraat Gakültesi Genel Yayın No: 252, Ders Kitapları Yayın No: A-81, Adana, 2002Özbek et al. 1995. Meyve, bağ ve süs bitkisi zararlıları. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 191, Erzurum. 2001Anonim, Bitki Koruma Ürünleri 2009. T.C. Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı, Koruma Kontrol Genel Müdürlüğü. Ankara. 2009.Anonim, Zirai Mücadele Teknik Talimatları (Meyve bağ zararlıları). Tarım ve Köy İşleri bakanlığı, Koruma Kontrol Genel Müdürlüğü. Ankara. 1995.
Notlar
Döken, M.T., Demirci, E., Zengin,H., 2011. Fitopatoloji. Atatürk Üniversitesi, Ziraat Fak. Ofset Tesisi, Erzurum, 8. Baskı, 258 sayfa.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkilerde hastalık kavramı ve gelişimini açıklar |
ÖÇ02 | Bitkileri etkileyen abiyotik faktörleri tanımlar |
ÖÇ03 | Hastalık oluşturan canlı etmenleri tartışır |
ÖÇ04 | Hastalıklardan korunma ve mücadele yollarını tanımlar |
ÖÇ05 | Önemli meyve ağaçlarında görülen hastalık ve zararlıların oluşturduğu belirtileri, biyolojilerini ve savaşım yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ06 | Hasta bitki örneklerinde teşhis yapabilme ve savaşım yöntemlerini önerebilir |
ÖÇ07 | Hasta bitki örneklerinin ve zararlı böceklerin tanılanmasını laboratuar uygulamaları ile öğrenir |
ÖÇ08 | Önemli sebzelerde görülen hastalık ve zararlıların oluşturduğu belirtileri, biyolojilerini ve savaşım yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ09 | Arazi içerisinde hastalık ve zararlıyı tespit eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal üretim için gerekli kuramsal ve temel bilgiyi açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitki türlerine ait tohum oluşumu, üretim teknikleri, pazarlama ve hasat gibi süreçler hakkında tartışır | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı tarla ve sebze bitkilerinin ekolojik istekleri ve bunların yetiştirilme yöntemleri ve ıslah yöntemleri hakkında örnekler verir. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal üretim yapabilme ve tohum elde etme, bunlarla ilgili kalite analizleri uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı bitkilerde ıslah yöntemlerini uygulayabilme becerisi geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği verilerin analizini yapar ve yorumlar | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve tohumlardaki hastalık ve zararlıları tanır ve mücadelesini tarif eder. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak gerekli yöntem ve teknikleri belirler | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili plan ve projeleri koordine eder, bireysel yada ekip olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri açıklar | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcıdır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik düşünmeyi öğrenir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilme ve etkin iletişim kurar | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde ingilizce kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşma yetkinliğinde olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tohum tescili, sertifikalı tohumluk üretimi hakkında yasal düzenlemelere hakim olma | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre koruma, iş güvenliği ve sağlığı konularında yeterli bilincini geliştirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik, teknolojik ve ekonomik yönlerini dikkate alınarak tohum üretim alanlarında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek ve yönetebilecek yetkinlikte olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | bitki hastalıklarına giriş ve tarihçe | Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hastalık kavramı ve hastalığın gelişimi | Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Etioloji- abiyotik hastalık etmenleri | Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Viroid ve virüs hastalıkları | Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bitkilerde hastalık oluşturan bakteriler | Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Hastalık etmenleri olarak funguslar | Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Hastalık etmenleri tekrarı | Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Parazitik Bitkiler | Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hasta bitki fizyolojisinde oluşan değişimler | Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bitkilerin geliştirdiği savunma mekanizmaları | Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Bitki hastalıkları epidemiyolojisi | Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bitki hastalıklardan korunma ve mücadele yöntemler-1 | Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bitki hastalıklardan korunma ve mücadele yöntemler-2 | Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Bitki hastalıklardan korunma ve mücadele yöntemler-3 | Verilen notlar ,kaynak kitaplar ve sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |