IEM1828 Dinamik Stokastik Genel Denge Modelleri II

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IEM1828
Ad Dinamik Stokastik Genel Denge Modelleri II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KENAN LOPCU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çeşitli makroekonomik politika konularını ve iş çevrimi olaylarını anlamak için temel oluşturan kanonik Dinamik Stokastik Genel Denge (DSGE) modellerini tanıtmak.

Dersin İçeriği

Dinamik Stokastik Genel Denge modellerini kurmak, çözmek, simüle etmek, değerlendirmek ve tahmin etmek.

Dersin Ön Koşulu

Ekonometri alanında en az iki lisansüstü ders almış olmak

Kaynaklar

David N. DeJong and Chetan Dave (DD), Structural Macroeconometrics, Princeton University Press (2007).

Notlar

John Geweke, Contemporary Bayesian Econometrics and Statistics Wiley, New York (2005)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çeşitli makroekonomik politika konularını ve iş çevrimi olaylarını DSGD modelleri çerçevesinde anlar.
ÖÇ02 Dinamik Stokastik Genel Denge modellerini kurar.
ÖÇ03 Dinamik Stokastik Genel Denge modellerini çözer.
ÖÇ04 Dinamik Stokastik Genel Denge modellerini simüle eder.
ÖÇ05 Çıktıları iktisadi olarak yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometrik bir problemi tespit edip bu probleme yeni bir çözüm önerir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları kullanarak yeni bilgiler geliştirir 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometrik yöntemlerin diğer alan ve disiplinlere hangi amaçla ve nasıl uygulandığını açıklar 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahip olduğu bilgileri kullanarak İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlerde yer alan problemlere özgün çözümler getirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemi çözmek üzere matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi kullanarak yeni bir model oluşturur 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bir şekilde veri toplar 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı problemleri çözmek üzere güncel yaklaşım ve yöntemleri araştırıp yeni çözümler önerir 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ekonometrik ve istatistiki yöntemleri kullanarak uzun vadeli plan ve stratejiler geliştirir 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 DSGE modelleri, tekrar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 DSGE modellerini çözme Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 DSGE modellerinde simülasyona giriş Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 DSGE modellerini simüle etme Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Model değerlendirme Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Çıkarsama Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Generl Tekrar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Teknoloji Şokları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Mali Şoklar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Nominal ve Reel friksiyonlu modellerin tahmini Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Nominal ve Reel friksiyonlu modellerin yorumlanması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Yatırım Şokları Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Rassal Şoklar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Uncertainty Shocks Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Örnek Çözümü Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:17