Genel Bilgi
Kod | IEM1828 |
Ad | Dinamik Stokastik Genel Denge Modelleri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KENAN LOPCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çeşitli makroekonomik politika konularını ve iş çevrimi olaylarını anlamak için temel oluşturan kanonik Dinamik Stokastik Genel Denge (DSGE) modellerini tanıtmak.
Dersin İçeriği
Dinamik Stokastik Genel Denge modellerini kurmak, çözmek, simüle etmek, değerlendirmek ve tahmin etmek.
Dersin Ön Koşulu
Ekonometri alanında en az iki lisansüstü ders almış olmak
Kaynaklar
David N. DeJong and Chetan Dave (DD), Structural Macroeconometrics, Princeton University Press (2007).
Notlar
John Geweke, Contemporary Bayesian Econometrics and Statistics Wiley, New York (2005)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çeşitli makroekonomik politika konularını ve iş çevrimi olaylarını DSGD modelleri çerçevesinde anlar. |
ÖÇ02 | Dinamik Stokastik Genel Denge modellerini kurar. |
ÖÇ03 | Dinamik Stokastik Genel Denge modellerini çözer. |
ÖÇ04 | Dinamik Stokastik Genel Denge modellerini simüle eder. |
ÖÇ05 | Çıktıları iktisadi olarak yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik bir problemi tespit edip bu probleme yeni bir çözüm önerir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları kullanarak yeni bilgiler geliştirir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometrik yöntemlerin diğer alan ve disiplinlere hangi amaçla ve nasıl uygulandığını açıklar | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahip olduğu bilgileri kullanarak İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlerde yer alan problemlere özgün çözümler getirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemi çözmek üzere matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi kullanarak yeni bir model oluşturur | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bir şekilde veri toplar | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı problemleri çözmek üzere güncel yaklaşım ve yöntemleri araştırıp yeni çözümler önerir | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonometrik ve istatistiki yöntemleri kullanarak uzun vadeli plan ve stratejiler geliştirir | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | DSGE modelleri, tekrar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | DSGE modellerini çözme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | DSGE modellerinde simülasyona giriş | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | DSGE modellerini simüle etme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Model değerlendirme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çıkarsama | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Generl Tekrar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Teknoloji Şokları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mali Şoklar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Nominal ve Reel friksiyonlu modellerin tahmini | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Nominal ve Reel friksiyonlu modellerin yorumlanması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Yatırım Şokları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Rassal Şoklar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Uncertainty Shocks | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Örnek Çözümü | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |