IEM1800 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IEM1800
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN ALTAN ÇABUK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEDA ŞENGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET ÖZMEN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KENAN LOPCU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EBRU ÖZGÜR GÜLER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜLSEN KIRAL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HÜSEYİN GÜLER (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERSİN KIRAL (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ekonometri Nedir, Temel İstatistik Kavramların Gözden Geçirilmesi, Basit Doğrusal Regresyon Modeli, Çok Değişkenli Regresyon Analizi, Klasik Varsayımlardan Sapmalar, Genel Doğrusal Model ve Regresyon Belirleme Testleri

Dersin İçeriği

Araştırma planlama, araştırma yapma, veri toplama ve analiz, çıktıların yazılması, yazım teknikleri

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Domar N. Gujarati (Çevirenler Ümit Şenesen ve Gülay Günlük Şenesen), Temel Ekonometri, Literatür Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul, 1999

Notlar

Ekonometriye Giriş: Modern Yaklaşım Çeviren Ebru Çağlayan Akay Nobel Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ekonometri alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını bilir.
ÖÇ02 Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım alır.
ÖÇ03 Ekonometri alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler.
ÖÇ04 Ekonometri alanıyla ilgili Türkiyede hangi konuların henüz çalışılmadığını bilir ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler.
ÖÇ05 Çalışacağı konu alanını belirler.
ÖÇ06 Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler.
ÖÇ07 Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler.
ÖÇ08 Araştırma problemini belirler.
ÖÇ09 Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar.
ÖÇ10 Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler.
ÖÇ11 Tez konusuyla ilgili ön çalışma yapar.
ÖÇ12 Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanı ile beraber çalışma yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometrik bir problemi tespit edip bu probleme yeni bir çözüm önerir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları kullanarak yeni bilgiler geliştirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometrik yöntemlerin diğer alan ve disiplinlere hangi amaçla ve nasıl uygulandığını açıklar 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahip olduğu bilgileri kullanarak İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlerde yer alan problemlere özgün çözümler getirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemi çözmek üzere matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi kullanarak yeni bir model oluşturur
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bir şekilde veri toplar
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı problemleri çözmek üzere güncel yaklaşım ve yöntemleri araştırıp yeni çözümler önerir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ekonometrik ve istatistiki yöntemleri kullanarak uzun vadeli plan ve stratejiler geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ile teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. SEYİDOĞLU, H., Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, 9. Baskı, İstanbul Articles, books, book chapters on selected topics DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. SEYİDOĞLU, H., Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, 9. Baskı, İstanbul Articles, books, book chapters on selected topics DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
3 Ekonometri alanıyla ilgili ulaşılan, konu ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. SEYİDOĞLU, H., Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, 9. Baskı, İstanbul Articles, books, book chapters on selected topics DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Ekonometri alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Araştırma probleminin belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
10 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
11 Örneklemin belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi. Alanla ilgili makale, kitap ve kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. SEYİDOĞLU, H., Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, 9. Baskı, İstanbul Articles, books, book chapters on selected topics DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Ön çalışmanın değerlendirilmesi. SEYİDOĞLU, H., Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, 9. Baskı, İstanbul Articles, books, book chapters on selected topics DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması. SEYİDOĞLU, H., Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, 9. Baskı, İstanbul Articles, books, book chapters on selected topics DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:17