Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
MALİYE (YL) (TEZLİ) | |
Kod | PF719 |
Ad | Kamu Borçları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL ERGEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Maliye teorisi içinde önemli bir yeri olan kamu borçlanmasının derinlemesine analizi yapılacaktır.
Dersin İçeriği
Devlet borçlanmasının genel özellikleri, Devlet borçlanmasının nedenleri ve sınıflandırılması, Türkiye'de iç ve dış borçlanma, Borçlanma yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
Devlet Borçları; Metin Erdem, Devlet Borçları; Ahmet Ulusoy
Notlar
Ulusal ve Uluslararası güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kamu borçlanması kavramının önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Kamu borçlarının nedenleri ve sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Türkiye'de iç borçlanma yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Türkiyede dış borçlanmanın önemi ve yönetimi hakkında fikir sahibi olur. |
ÖÇ05 | Bütçe açıklarının finansmanında borçlanma yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. |
ÖÇ06 | Türkiye'de ki borç yapısı hakkında analiz yapar. |
ÖÇ07 | Uluslararası mali kuruluşları tanır. |
ÖÇ08 | Borç yönetiminin önemini kavrar ve güncel ekonomik durumla ilişkilendirir. |
ÖÇ09 | Devlet borçlanmasının olumlu ve olumsuz tüm etkilerini öğrenir. |
ÖÇ10 | İç ve dış borçlanmanın fayda ve maliyetleri arasında kıyaslama yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliye, ekonomi ve kamu politikaları alanında ileri düzey teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı iktisat okullarının ve maliye yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizini yapar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliye disiplinini hukuk, iktisat, kamu yönetimi, işletme ve muhasebe gibi alanlarla ilişkilendirerek disiplinlerarası bir bakış açısıyla analiz yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak Maliye alanında elde ettiği sayısal ve istatistiki verileri analiz eder | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri değerlendirir | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maliye alanında akademik veya profesyonel çalışmalarda liderlik yapar | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maliye alanında akademik ve mesleki bilgiyi pratik uygulamalara dönüştürerek etkin çözümler üretir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkında olarak mevzuat değerlendirmesi yapar | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini mesleki alanda kullanır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak maliye alanında hazırladığı özgün araştırmaları alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Borçlanma kavramı ve borçlanma konusunda bazı yaklaşımlar | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Özel borç kamu borcu ayırımı, borçlanmanın sınırı, borçlanma yetkisi | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Genel olarak devlet borçlanmasının nedenleri | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Türkiyede iç borçlanmada kullanılan araçlar | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Türkiyede devlet iç borçlanma senetlerinin ihraç yöntemleri | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Türkiyede iç borçların gelişimi | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Osmanlı devletinin dış borçlanması | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
9 | Türkiye Cumhuriyeti'nin Dış Borçlanması | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kredi Derecelendirme Kuruluşları | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Borçlanmada çıkar sorunu | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Kamu Borç Yönetimi ve etkileri | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Borç yönetimine etki eden faktörler | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Olağanüstü borç yönetimi | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
15 | Borçlanmanın ekonomik etkileri | İlgili kitap ve makale bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Yoklaması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |