PF1800 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PF1800
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SONER YAKAR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile amaçlanan öğrencinin araştırma yapma yeteneğini kazanması ve yaptığı araştırma ile bilime katkı sağlamasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders, tez aşamasında olan öğrencinin, tezi ile ilgili çalışmalarını ve akabinde tezin sunumunu içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Tez konusu hakkında temel kaynaklar

Notlar

Tez konusu hakkında temel kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez konusuyla ilgili literatür araştırması yapabilir.
ÖÇ02 Araştırma takvimini hazırlar
ÖÇ03 Tez konusunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır
ÖÇ04 Konunun nedenlerini yorumlar
ÖÇ05 Konunun sonuçlarını yorumlar.
ÖÇ06 Bir araştırmanın sonuçlarını analiz eder
ÖÇ07 Çalışmayı tez formatında sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. 3
PÖÇ02 Belirsiz Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama bilgilerini yorumlayabilir ve kullanabilir. 3
PÖÇ03 Belirsiz Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 4
PÖÇ04 Belirsiz Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek çözümleyebilir ve sonuçlarını değerlendirebilir. 5
PÖÇ05 Belirsiz Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve yayımlayabilir. 3
PÖÇ06 Belirsiz Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. 4
PÖÇ07 Belirsiz Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 5
PÖÇ08 Belirsiz Alanına dair temel kuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ09 Belirsiz Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ10 Belirsiz Sosyal haklar, çevre koruma, kalite ve kültürel değerler ile, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 4
PÖÇ11 Belirsiz Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında analiz ederek çözüm önerileri sunar. 3
PÖÇ12 Belirsiz Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahiptir. 5
PÖÇ13 Belirsiz Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini analiz edebilir ve farklı sistemlerin karşılaştırmasını yaparak yorumlayabilir.
PÖÇ14 Belirsiz Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolünün farkında olarak, uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ15 Belirsiz Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler. 4
PÖÇ16 Belirsiz Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konu Seçme geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Konuyu Sınırlandırma geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Hipotez Kurma geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Araştırma Metodu Belirleme geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Geçici Plan geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Geçici Kaynak Oluşturma geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Okuma ve Not Alma geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Okuma ve Not Alma 2 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Okuma ve Not Alma 3 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Okuma ve Not Alma 4 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Tez Yazma Aşaması geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Tez Yazma Aşaması 2 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Tez Yazma Aşaması 3 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Tez Yazma Aşaması 4 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Tez Yazma Aşaması 5 geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Tez Yazımı Sonrası Düzenlemeler geleneksel öğrenme methodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Tez Yazımı Sonrası Düzenlemeler 2 geleneksel öğrenme methodları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 24 336
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 130 130
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 130 130
Toplam İş Yükü (Saat) 596
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,84
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:28