PF821 Bilimsel Araştırma ve Etik (Z)

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
MALİYE (DR)
Kod PF821
Ad Bilimsel Araştırma ve Etik (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Enstitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Lisansüstü öğrencileri, bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ile tanıştırıp, bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini deneyimlemelerini sağlayarak, uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çalışmalarını uygulayıp, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunmalarını amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencinin bilim etiği ve bilimsel araştırma metodlarıyla ilgili bilgi edinebilmesi için gerekli içeriğe sahiptir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öğretim üyesi ders notları

Notlar

Araştırma yöntemleri - Halil Seyidoğlu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma süreci ve sonuçlarıyla ilgili etik kuralları açıklar.
ÖÇ02 Bilimsel araştırma ve yayınlama süreçlerindeki etik ilkeleri açıklayabilecektir.
ÖÇ03 Araştırma katılımcılarıyla ilgili etik kuralları açıklar.
ÖÇ04 Yayın ve sunum süreciyle ilgili etik kuralları açıklar.
ÖÇ05 Yazar adlarının sıralanmasıyla ve kaynak göstermeyle ilgili etik kuralları açıklar.
ÖÇ06 Bilimde etik dışı davranışların nedenlerini ve bu davranışları önleme yollarını tartışabilecektir.
ÖÇ07 Bilimdeki etik dışı davranışları sıralar.
ÖÇ08 Bilimdeki etik dışı davranışların nedenlerini sorgular.
ÖÇ09 Bilimde etik dışı davranışları önleme yollarını irdeler.
ÖÇ10 Bilimdeki etik dışı davranışlar ve eğitim ilişkisini tartışır.
ÖÇ11 Meslek etiğini inceleyebilecektir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili temel kavramsal bilgileri, teori ve uygulama arasındaki ilişkiyi de kapsayacak şekilde açıklayabilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek sonuçlarını değerlendirebilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini ve farklı vergi sistemlerini açıklayabilir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında açıklar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürüterek yayımlayabilir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına dair temel kuramlara ilişkin bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlayabilir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolü ve uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahip olur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 bilimsel araştırma yöntemlerine genel bir giriş geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 araştırma raporu hazırlama metotları 1 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 araştırma raporu hazırlama metotları 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 bilimsel araştırmada planlama geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 bilimsel veri toplama yöntemleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 etik ve bilimsel araştırmada temel etik ilkeler geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 geçerlilik ve güvenirlik kaynakları geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 YÖK bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergesi geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 öğrenci ödev sunumları 1 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 öğrenci ödev sunumları 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 öğrenci ödev sunumları 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 öğrenci ödev sunumları 4 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 öğrenci ödev sunumları 5 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 öğrenci ödev sunumları 6 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.02.2025 08:56