Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
MALİYE (DR) | |
Kod | PF800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZUHAL ERGEN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İSMAİL GÜNEŞ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (Güz) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SONER YAKAR (Güz) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SONER YAKAR (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İSMAİL GÜNEŞ (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. İLTER ÜNLÜKAPLAN (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir
Dersin İçeriği
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alan yazın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Öğrencilerin tez konusu hakkındaki temel kitap ve makaleler
Notlar
Öğrencilerin tez konusu hakkındaki temel kitap ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Analitik düşünebilme bilgi ve becerilerini geliştirir |
ÖÇ02 | Veri analizi yapma ve sonuçları uzman düzeyinde yazılı veya sözlü sunma becerisi kazanır |
ÖÇ03 | Bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma becerisi ile yeni sentezlere ulaşır |
ÖÇ04 | Olgular arasında neden sonuç ilişkisi kurar, probleme dair objektif çıkarsamada bulunur, ileriye yönelik öngörüde bulunur |
ÖÇ05 | Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilir |
ÖÇ06 | Ampirik çalışmaları değerlendirme yetisi kazanır |
ÖÇ07 | Eleştirel perspektifte değerlendirme yapma yetisi kazanır |
ÖÇ08 | Öğrencilerin tez çalışması için konusunu belirlemesini sağlar. |
ÖÇ09 | Tez çalışması için öğrenciye, konuyu sınırlandırabilme yetisi kazandırır. |
ÖÇ10 | Araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili temel kavramsal bilgileri, teori ve uygulama arasındaki ilişkiyi de kapsayacak şekilde açıklayabilir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek sonuçlarını değerlendirebilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini ve farklı vergi sistemlerini açıklayabilir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürüterek yayımlayabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına dair temel kuramlara ilişkin bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlayabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolü ve uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahip olur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme 4 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Tez çalışmasına yönelik bilimsel gelişmelerle ilgili bilgilere erişme 5 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tez çalışması kapsamında yapılacak olan modellere ilişkin parametrelerin saptanması | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tez çalışması kapsamında yapılacak olan modellere ilişkin parametrelerin saptanması 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Tez konusu ile ilgili yapılan çalışmaların son durumunun değerlendirilmesi | Tez konusuna yönelik okumalar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |