Genel Bilgi
Kod | EKO721 |
Ad | Ekonominin Temelleri 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SANLI ATEŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Talep, arz ve piyasa kavramlarını kullanarak, mikro ekonomi düzeyinde fiyat ve miktar değişimlerinin nedenlerini ortaya koyabilmek, tüketici ve üretici davranışlarını analiz edebilmek.
Dersin İçeriği
İktisat biliminin temel kavramlarının tanıtılması, talep ve arzın belirleyicilerinin incelenmesi, piyasa dengesinin incelenmesi, üretim teorisi ve üretim maliyetlerinin incelenmesi, tam rekabetçi, monopol, oligopol piyasaların incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Temel düzeyde matematik bilgisine sahip olmak gerekir.
Kaynaklar
Ekonominin İlkeleri (Karl E. Case, Ray C. Fair, Sharon M. Oster, Palme Yayıncılık, 2019)
Notlar
İktisada Giriş (Erdal M. Ünsal, İmaj Yayınevi, 2010)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat biliminin temellerini kavrar. |
ÖÇ02 | Öğrenci piyasalardaki değişimlerin nedenlerini sorgular. |
ÖÇ03 | Öğrenci tüketici davranışlarının nedenleri sorgular ve yorumlar. |
ÖÇ04 | Öğrenci üretici davranışlarının nedenleri sorgular ve yorumlar. |
ÖÇ05 | Negatif ve pozitif ekonomiler durumunda devletin piyasalara müdahalelerinin nedenlerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunları tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşsizlik, enflasyon ve cari açık gibi ekonomik sorunlara karşı uygulanan ekonomi politikalarını değerlendirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde eder. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik büyümenin belirleyicileri, işsizliğin nedenleri ve maliyetleri, küreselleşme ve ulusların birbirine ekonomik bağlılığı gibi ekonomik konularını açıklar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekonomi bilim dalı ile ilgili akademik yazıları değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İktisat biliminin temel kavramları-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İktisat biliminin temel kavramları-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Talep ve talebin belirleyicileri-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Talep ve talebin belirleyicileri-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Arz ve arzın belirleyicileri-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Arz ve arzın belirleyicileri-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Piyasa Dengesi | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Tam rekabetçi piyasa-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Tam rekabetçi piyasa-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tekel-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Tekel-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Oligopol | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Negatif ve Pozitif Ekonomiler | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Devletin piyasalara müdahalesi | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |