Genel Bilgi
Kod | İKT807 |
Ad | İktisat Politikası (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İçerikte belirtilen konular doğrultusunda düzgün işleyen bir ekonomi politikalarını ekonomik yapı ve dokuya zerkederek güçlü bir ekonomik yapı tesis edecek düşünceyi uygulamaya aktarabilmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
İktisat politikası dersinin içeriğinde; tam istihdam, fiyat istikrarı, ekonomik büyüme, ödemeler bilançosunda denge, gelir dağılımındaki adalet gibi belli iktisadi amaçlara ulaşmak için para politikası, maliye politikası, gelirler politikası gibi iktisat politikalarıyla karar alınması ve bu kararların uygulanmasına ilişkin konular yer almaktadır. Belli başlı konular olarak da; iktisat politikasının konusu, tanımı, içeriği, siyaset ve kurumsal yapısı, iktisat politikasının amaçları ile araçları ve iktisat politikasının çeşitleri, İktisat politikasında politika seçimi ve uygulanması gecikmeler, iktisadi modeler antikiteden ortaçağa, ortaçağdan, merkantilizme, merkantilizmden, fizyokratik iktisadi politikalara değinilerek klasik iktisat politikaları, neo-klasik iktisat politikaları, keynezyen iktisat politikaları,,monetarist iktisat politikaları, post-keynezyen iktisat politikaları, yeni klasik iktisat,politikaları, yeni keynezyen iktisat politikaları ve arz yanlı iktisat politikaları gibi teoriler,bölgesel, ulusal, uluslararası ve uluslarüstü politik iktisat, stratejik ve yeni iktisat politikaları incelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
İktisat Politikasına hakim olabilecek iktisadi alfabeyi ve bunlarla ilgili okumaları geliştirebilmek için gerekli iktisada giriş dersi, mikro ve makro dersi gibi iktisadi kavramları anlayıp, açıklayıp yorumlayabilecek bir düzeye erişmek gerekir.
Kaynaklar
A Monetary and Fiscal History of the United States, 1961–2021-Alan S. Blinder
Notlar
A Monetary and Fiscal History of the United States, 1961–2021-Alan S. Blinder
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat politikasının amaçları ile araçları arasında bağlantı kurar. |
ÖÇ02 | İktisat politikasının çeşitlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | İktisadi parametrelere nasıl müdahale edilebileceğini öğrenir. |
ÖÇ04 | Düzgün işleyen güçlü bir ekonomik yapının istenen yönde nasıl değiştirilebileceğini öğrenir. |
ÖÇ05 | İktisat politikasında politika seçimi ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İktisat Politikasının Konusu, Tanımı, İçeriği, | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Siyaset Ve Kurumsal Yapısı, | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İktisat Politikasının Amaçları ile Araçları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | İktisat Politikasının Çeşitleri | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İktisat Politikasında Politika Seçimi Ve Uygulanması | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Gecikmeler Ve İktisadi Modeler | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Antikiteden Ortaçağa | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ortaçağdan, Merkantilizme | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Merkantilizm | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fizyokratik İktisadi Politikalar | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Klasik İktisat Politikaları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Neo-Klasik İktisat Politikaları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Keynezyen İktisat Politikaları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Post-Keynezyen İktisat Politikaları, Yeni Klasik İktisat,Politikaları, | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yeni Keynezyen İktisat Politikaları Ve Arz Yanlı İktisat Politikaları Bölgesel, Ulusal, Uluslararası Ve Uluslarüstü Politik İktisat, Stratejik Ve Yeni İktisat Politikaları | Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 262 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,48 | ||
AKTS | 10 AKTS |