Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
İKTİSAT (DR) | |
Kod | İKT832 |
Ad | İleri Makro Ekonomik Analiz |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı makro ekonomik teori ve politikadaki yeni eğilimleri tanıtmak ve makro ekonominin mikro temellerini açıklayarak modern makro ekonomi konuları hakkında yorum ve analiz yapabilme becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste standart olarak verilen makroekonomiye giriş dersindeki temel bilgilere ek olarak, para ve finans politikaları, iktisadi kriz kuramları ve açık makro ekonomik sistemde makro ekonomik değişkenlerin ekonomiyi etkileme dinamikleri ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Obstfeld, Maurice, and Kenneth Rogoff (O&R), Foundations of International Macroeconomics Anwar Shaikh, Kapitalizm Rekabet, Çatışma, Bunalımlar. Barro, R.J. & X. Sala-i-Martin (2004) Economic Growth
Notlar
Seçilmiş Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ramsey-Cass-Koopmans, Overlapping Generations (OLG) ve Stokastik Büyüme Modellerini matematiksel olarak analiz |
ÖÇ02 | RBC ve Yeni-Keynesyen modelleri ileri düzeyde inceleyerek ekonomik dalgalanmaların kaynaklarını ve politika etkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Farklı makroekonomik modelleri (örneğin, IS-LM, AS-AD, büyüme ve işsizlik modelleri) açıklar. |
ÖÇ04 | Dinamik makroekonomik modelleri çözer. |
ÖÇ05 | Çeşitli makroekonomik politika araçlarının (fiscal, monetary, exchange rate policies) kısa ve uzun vadeli etkilerini açıklar. |
ÖÇ06 | Makroekonominin kısa vadede ve uzun vadede nasıl dengeye ulaşacağını modeller. |
ÖÇ07 | Ulusal ve uluslararası düzeydeki makroekonomik verileri analiz eder. |
ÖÇ08 | Makroekonomik analizde kullanılan matematiksel yöntemleri (diferansiyel denklemler, optimizasyon teorisi) ve ekonometrik teknikleri (panel veri analizi, zaman serisi analizleri) uygulamalı olarak kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalkantılı Yönelimler ve Örtük Yapılar | İlgili bölüm ile okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Mikro Temeller ve Makro Örüntüler | İlgili bölüm ile okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Üretim ve Maliyet | İlgili bölüm ile okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Mübadele, Para, Fiyat | İlgili bölüm ile okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sermaye ve Kar | İlgili bölüm ile okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Gerçek Rekabet Kuramı | İlgili bölüm ile okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tam ve Eksik Rekabet Tartışmaları | İlgili bölüm ile okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Rekabet, Finans, Faiz Oranları | İlgili bölüm ile okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Uluslararası Rekabet ile Döviz Kurları Kuramı | İlgili bölüm ile okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Çağdaş Makro İktisadın Yükselişi ve Düşüşü | İlgili bölüm ile okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Klasik Makro Devirgenlik | İlgili bölüm ile okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Ücret ve İstihdam Kuramı | İlgili bölüm ile okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Çağdaş Para ve Enflasyon | İlgili bölüm ile okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Büyüme, Karlılık, Yinelenen Bunalımlar | İlgili bölüm ile okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |