Genel Bilgi
Kod | İKT826 |
Ad | İleri Mikro Ekonomik Analiz |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SANLI ATEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SANLI ATEŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilerin tüketici ve üretici denge çalışmalarında ileri düzeyde ilerlemelerini sağlamayı amaçlamaktadır. İlgili literatürde yer alan karşılaştırmalı temel statik ve dinamik analizlerdeki, teorik ve uygulamalı konu başlıklarını içeren durum çalışmalarını takip etmektedir.
Dersin İçeriği
Neo-Klasik Firma Teorisinin Genel Değerlendirmesi / Eksik Rekabet Ortamında Fiyatlandırma Modelleri I: Bain’in Limit Fiyatlandırma Modeli / Eksik Rekabet Ortamında Fiyatlandırma Modelleri II: Limit Fiyatlandırma Teorisine Katkılar / Eksik Rekabet Ortamında Firma Davranışları: Baumol’un Satış Hâsılatı Maksimizasyonu Modeli / Eksik Rekabet Ortamında Firma Davranışları: Marris’in İşletme Yönetim Girişimi Modeli, Cyert ve March’ın Davranışsal Modeli / Tüketici Davranışları, Fayda ve Tüketici Teorisine Katkılar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notları
Notlar
ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisat teorisinin matematiksel altyapısının sağlanması |
ÖÇ02 | Üretici dengesinin farklı cebirsel metotlarla elde edilişi |
ÖÇ03 | Tüketici-üretici dengesi ve pareto optimumu eş anlı şekilde elde edebilme |
ÖÇ04 | Zincir kuralı, esneklik, zımni-açık fonksiyonların iktisat teorisi açısından öğrenme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Statik ve Ekonominin Paradigması | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bazı Değişkenlere ait Fonksiyonlar: Homojen Fonksiyonlar ve Euler Teoremi-I | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bazı Değişkenlere ait Fonksiyonlar: Homojen Fonksiyonlar ve Euler Teoremi-II | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Uzun Dönem ve Kısa Dönem: Le Chatelier Prensibi | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Karşılaştırmalı Statik: Geleneksel Metodoloji: Maksima ve Minima (Optimizasyon-I | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Karşılaştırmalı Statik: Geleneksel Metodoloji: Maksima ve Minima (Optimizasyon-II | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Zarf Teoremi ve Duality: Le Chatelier Etkisi-I | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Zarf Teoremi ve Duality: Le Chatelier Etkisi-II | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Maliyet Fonksiyonları: Kısa ve Uzun Dönem Faktör Talepleri, Homojenlik-I | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Maliyet Fonksiyonları: Kısa ve Uzun Dönem Faktör Talepleri, Homojenlik-II | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Maliyet Fonksiyonları: Kısa ve Uzun Dönem Faktör Talepleri, Homojenlik-III | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hessian matris ile Optimizasyon Uygulamalarını Kapsayan Problem Kümeleri-I | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hessian matris ile Optimizasyon Uygulamalarını Kapsayan Problem Kümeleri-II | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hessian matris ile Optimizasyon Uygulamalarını Kapsayan Problem Kümeleri-III | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,76 | ||
AKTS | 8 AKTS |