Genel Bilgi
Kod | İKT828 |
Ad | Açık Ekonomi Makro İktisadı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı kapalı bir ekonomide görülen temel makroekonomik politikaları ve sonuçlarını, dışa açık bir durumda tekrar analiz etmek ve böylece kapalı bir ekonomide görülen sonuçların dışa açık bir ekonomide geçerli olup olmadığı ortaya koymaktır
Dersin İçeriği
Döviz kuru piyasası, ödemeler bilançosu analizleri, açık ekonomilerde reel ve finansal akımlar, mundell fleming modeli, parasalcı yaklaşım ve portfolyo yaklaşımı, uluslararası parasal sistem, uluslararası şoklar, dış borç
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Martin Uribe, Stephanie, Schmitt-Grohe, Open Economy Macroeconomics
Notlar
Seçilmiş Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dışa açık bir ekonomide temel kavramları bilir |
ÖÇ02 | Döviz kurundaki gelişmeleri izler ve yorumlar. |
ÖÇ03 | Dışa açık ekonomilerdeki yaklaşımları karşılaştırarak analiz eder. |
ÖÇ04 | Uluslararası piyasalardaki temel kurumları bilir |
ÖÇ05 | Açık ekonomilerde konjonktür dalgalanmalarının nedenlerini anlar. |
ÖÇ06 | Finansal sürtüşmeleri ve istikrarsızlıkları açıklar |
ÖÇ07 | Açık ekonomilerde tasarruf, yatırım, faiz ve dış borç ilişkisini analiz eder. |
ÖÇ08 | Dünyanın geri kalanından kaynaklı şokların iç ekonomiye etkilerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Döviz Kuru Piyasası | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Uluslararası Döviz Kuru Paritesi Koşulları | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mundel Fleming Modeli | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Parasalcı ve portfolyo yaklaşımı | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Uluslararası Parasal Sistem | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Açık ekonomilerde sermaye birikimi | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Açık ekonomilerde konjonktür dalgalanmaları | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | İlgili Bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Faiz şokları, verimlilik şokları, dış ticaret hadleri şokları | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Finansal istikrarsızlıkllar | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Açık ekonomi istikrar politikaları I | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Açık ekonomi istikrar politikaları II | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiye ekonomisi dinamikleri | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türkiye ekonomi ödemler bilançosu analizleri | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel değerlendirme I | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Genel değerlendirme II | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final sınavı | İlgili Bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 262 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,48 | ||
AKTS | 10 AKTS |