Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
İKTİSAT (DR) | |
Kod | İKT821 |
Ad | Postk Keynezyen İktisat ve Fiyatlandırma Kuramı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Post Keynesyen İktisadı tanıtmak ve fiyatlandırma teorisini açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Post-Keynesyen iktisat, , yerleşik iktisat ile Post-Keynesyen iktisat arasındaki farklılıklar, fiyatlandırma davranışları, paranın içselliği, kredi ve finansal istikrar
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu bulunmaktadır.
Kaynaklar
Mehmet Fatih Cin, Post Keynezyen İktisat Marc Lavoie, Introduction to Post-Keynesian Economics
Notlar
Seçilmiş Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Post-Keynezyen iktisadın ana akım iktisattan farklarını, temel varsayımlarını ve tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ02 | Post-Keynesyen iktisadın temel özelliklerini ortaya koyar |
ÖÇ03 | Mark-up fiyatlandırma, maliyet temelli fiyatlandırma ve oligopolistik piyasalardaki fiyat oluşum süreçlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Post-Keynesyen yaklaşımda firmaların fiyatlama davranışlarını açıklar |
ÖÇ05 | Para politikasında paranın neden içsel olduğunu açıklar. |
ÖÇ06 | Neden kredi ve finansal istikrarın, modern konjonktür teorilerinin merkezinde yer aldığını açıklar |
ÖÇ07 | Hyman Minsky'nin finansal istikrarsızlık hipotezi ve kredi yaratımı mekanizmasının fiyatlama süreçlerine etkisini açıklar. |
ÖÇ08 | 2008 Küresel Finans Krizi, Covid-19 sonrası enflasyonist süreçler gibi güncel ekonomik krizleri Post-Keynezyen fiyatlandırma teorileri çerçevesinde açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi uzmanlık yetkinlikleri derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilime katkı sağlayan yeni araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilimi ile diğer bilimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri derinlikli olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde üst düzey bilimsel araştırma yapma becerileri kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi sorunlar ile ilgili yeni politika önerilerini bilimsel alanlarda yazılı veya sözlü olarak sunar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey yetenekleri kullanarak iktisadi analizi yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerilerini elde eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat biliminde kullanılan kantitatif ve kalitatif tekniklerin üst düzey bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İktisadi analiz teknikleri kullanarak yaptığı özgün bilimsel araştırmaları sunar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel dergilerde iktisat bilim alanında özgün bir çalışmalarını yayınlar. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmalarını yapmak üzere tüm bilimsel kaynağı ve veriyi bilişim teknolojileri ile nereden, nasıl bulacağını bilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimlerde araştırmanın gerekliliğini ve önemini anlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yerleşik iktisat ve Post Keynezyen İktisat | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | J.M. Keynes ve Yerleşik İktisat | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Post Keynesyen Mikro İktisat | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Post Keynesyen Makro İktisat | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Efektif talep ve istihdam | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yönetilen ve normal maliyet fiyatlandırma kuramları | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Marj fiyatlandırma kuramı | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | İlgili Bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Fiyatlandırma ve fiyatlar üzerine tartışmalar | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Fiyatlandırma, fiyatlar ve Enflasyon | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kredi, Finansal İstikrar ve Konjonktürel Dalgalanmalar | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Post-Keynesyen Para Teorisi ve Merkez Bankacılığı | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Post Keynezyen maliye politikası | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kriz ve Post-Keynesyen İktisat | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Güncel İktisadi Krizleri ve Fiyatlandırma Dinamiklerini Değerlendirme | İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | İlgili Bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | İlgili Bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 262 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,48 | ||
AKTS | 10 AKTS |